Armband staaldraad, hoe moet ik de eindjes vastzetten?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
daantje85
Bead Discoverer
Armband staaldraad, hoe moet ik de eindjes vastzetten?

Bericht door daantje85 » ma 12 jul 2010 22:52

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik deze armband moet maken? Ik heb het met draad geprobeerd van 0,70 mm. (Zie viewtopic.php?f=4&t=37771" onclick="window.open(this.href);return false;). Dat lukt op zich wel, maar ik weet niet precies hoe ik m bij de eindjes vast moet maken. :|

Afbeelding

Heb het met een knijpkraal en kalotjes gedaan, maar het draad is zo dik dat het niet blijft zitten. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

Alvast bedankt! :D
Groetjes, Danielle

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Re: Armband staaldraad, hoe moet ik de eindjes vastzetten?

Bericht door sanny » ma 12 jul 2010 23:39

Ik zou aan het draad een oogje wrappen aan het eind en dan aan alle uiteinden bij elkaar een jumpring aanzetten.
Hier kun je zien hoe je een oogje kunt wrappen http://www.hoemaaktuhet.com/?url=Wirewrap%20een%20kraal" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 13 jul 2010 09:23

Ik neem aan dat het dus met wire / buigbare draad is gemaakt en niet met staaldraad / soepele wat je niet kan buigen? In dat geval moet je het doen zoals Sannie uitlegt. Je kan geen knijpkralen (metaal) buigen om metaaldraad. Het heeft dan geen grip zeg maar.

daantje85
Bead Discoverer

Bericht door daantje85 » di 13 jul 2010 12:03

De oplossing is zo simpel, maar je moet het even weten. :wink: Ik had dit echt nog niet bedacht, maak meestal ringen en dit is mijn eerste armband. :-) Superbedankt! :banaan:

:byebye
Groetjes, Danielle

Gesloten