viooltjes in hars
Iedereen kent ze wel (denk ik) viooltjes in hars als hanger van ongeveer 5 mm dik. Ik kan er alleen niet uitgevonden krijgen hoe ik het moet doen. Ik snap dat de violen geverfd worden. Hoe ze echter de hars gebruiken zonder mal is mij een raadsel. Alle vioolmodellen zijn anders. Ik heb al geprobeerd om elke viool een laagje klei te leggen en daar de hars in te gieten. Helaas geeft de klei toch een beetje af, waardoor de hars niet transparant blijft. Ook met pour on of een epoxyhars moet je een rand hebben, anders vloeit het weg. Ik hoop dat iemand het wel uitgevonden heeft en het mij(en dit forum) wil uitleggen. bvd Tea
Re: viooltjes in hars
Nee eigelijk niet, heb je misschien een voorbeeldje? Ik kan me er wel iets bij voorstellen denk ik, maar een voorbeeldje is misschien wel handig.tea schreef:Iedereen kent ze wel (denk ik) viooltjes in hars als hanger van ongeveer 5 mm dik.
Zou het kunnen dat de viooltjes in een harsbad gedipt worden en dan hangend moeten drogen (of is dan het laagje te dun?)
Groetjes van Monica
Hallo Monica
Hieronder de link van een van de bedrijven die ze maken.
http://www.ateliersandra.com/nl/tags/br ... jes-viool/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
Tea
Hieronder de link van een van de bedrijven die ze maken.
http://www.ateliersandra.com/nl/tags/br ... jes-viool/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
Tea
- nienkesieraden
- Bead Fanatic
- Contacteer:
ik denk telkens om de paar uur in een harsbadje dopen>
Hallo tea,
Ik denk haast dat ze zelf een mal heeft gemaakt en daarna er giethars ingiet en de afbeelding van het viooltje erin. Er is speciaal spul waarmee je het viooltje in kunt smeren zodat het niet afgeeft.
Groetjes Marja
Ik denk haast dat ze zelf een mal heeft gemaakt en daarna er giethars ingiet en de afbeelding van het viooltje erin. Er is speciaal spul waarmee je het viooltje in kunt smeren zodat het niet afgeeft.
Groetjes Marja

Don't worry about money
the best things in life are free.
the best things in life are free.