ringen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
bEngelke
Bead Reader
Contacteer:
ringen

Bericht door bEngelke » zo 13 jun 2004 16:13

hey iedereen!

ik ben eigenlijk een groentje als het op sieraden maken aankomt hoor, het enigste dat ik al heb gedaan is met macram? :oops:
Maar ik had een tijdje geleden, een heeeeele mooie ring van kraaltjes bij Veritas gezien, en ze vroegen daar wel 25? voor :? En ik dacht dat ik dat wel zelf kon maken, maar helaas vind ik op het internet niets van patroontjes ofzo hoe ik dit moet maken :( Heeft iemand deze ringetjes ook al gezien, en weet hoe je die zelf kan maken?
xxx-jes

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 13 jun 2004 16:37

Ik denk dat dit iets is voor onze Zuiderburen, want bij ons is er geen Veritas. Of heb je een voorbeeld van wat je ongeveer bedoeld?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » zo 13 jun 2004 16:55

hm, ik ken de veritas wel goed (kom er vaker dan goed is voor mijn portemonnee :oops: ) maar ik heb er ook geen idee van hoor! Beschrijf ff, was het een spiraal met allemaal kraaltjes aan, of waren de kraaltjes in een bepaalde figuur, of...?

bEngelke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door bEngelke » zo 13 jun 2004 17:24

euh, het was niet echt een heel speciaal motief, het ware allemaal fijne kraaltjes, en vrij brede ring (ik schat 5 kraaltjes naast elkaar), met een soort van schaakbord motiefje...

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » zo 13 jun 2004 18:09

Hm, wat ik eruit opmaak is het een spiraalring... Je moet hierboven eens op de hoofding klikken, dat balkje van de shop van kralen.com, en bij producten A-Z naar spiraal kijken, daar staat zo'n ring tussen, klik eens aan dan zie je hoe het eruit ziet met kralen errond...

bEngelke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door bEngelke » zo 13 jun 2004 18:37

hmz, als ik naar spiraal ga, krijg ik alleen van die zilvere ringe te zien :s
mss heb ik verkeerde url genomen ofzo
http://www.creadream.nl/producten.php?s ... select1=40

bEngelke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door bEngelke » zo 13 jun 2004 18:45

woeps, heb het gevonde :oops: nee, zo was het niet denk ik, zoals ik het kan zien op de foto, hangen die verschillende rijen niet echt aan elkaar vast, mss ook omdat het een ander soort kraaltjes is, kan ook :?

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » zo 13 jun 2004 19:55

he, nog een Belgje op het forum! Welkom allereerst! :wink:
Ik heb heel leuke en makkelijke patronen gekocht bij Verschooten in Antwerpen (nabij Grobet : fototoestelwinkel) en ook nog boekjes van bij Pipoos. Anders moet je maar een op mijn site kijken, daar staan ook een aantal ringen op :wink:
En ja, bij Veritas verkopen ze veeeeel ringen maar spotduur! Die kan je beter zelf maken!! :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » zo 13 jun 2004 22:14

En ja, bij Veritas verkopen ze veeeeel ringen maar spotduur! Die kan je beter zelf maken!!
Hihi, idd, maar dan moet je eerst het patroon vinden h? :wink:

bEngelke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door bEngelke » ma 14 jun 2004 08:50

ja, idd, maar weet je welke techniek ik daarvoor moet gebruike, en hoe die techniek te werk gaat? Het patroon kan je zelf verzinnen, want die bij Veritas waren niet zo supper speciaal eigenlijk, gewoon een hoop kraaltjes in rijtjes eigenlijk, dus dan kan je al wat afwisselen van kleuren, en hoe je de kleurtjes laat opvolgen enz h?...
en mss, wie weet, als dat me lukt, dat ik dan specialere ringetjes kan maken, zoals die op saartjes site...

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » ma 14 jun 2004 09:50

'k heb eigenlijk ook een ringvraagje: hoe sluit je een spiraalring af, zodat de kralen er niet af gaan?? een oogje maken, maar mss zijn er nog andere of betere oplossingen!!

bEngelke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door bEngelke » di 15 jun 2004 07:04

heb gistere is een beetje uitgeprobeerd, tziet der wel ni uit, mr ja 8) kheb gewoon een lapje gemaakt van 4 pareltjes op 4... kei lang aan bezig geweest, kei veel draad der voor gebruikt :? Kent er iemand ne techniek da ge da een beetje mooi kunt doen, want ik heb wa zitte experimentere, en ze hange wel naast een enz, mr ze draaie een beetje, en ja :? Of mss ne site waar dat de techniek op staat uitgelegd?

xxx-jes

Sarah
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Sarah » di 15 jun 2004 07:53

Wow, kan wel zien (lezen) dat je Vlaamse bent zeg! :lol:

Maar sorry, kan je niet helpen. Misschien dat iemand anders wat weet, ik ben ook wel nieuwsgierig!

bEngelke
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door bEngelke » di 15 jun 2004 08:09

hihi, ja ben het zo gewoon om "antwerps" te type, dat t soms heel moeilijk is om nog Nederlands te type, if you know what i mean :wink:

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » di 15 jun 2004 08:42

haha, idd, echt vlaams getypt :D Ik moet er ook soms aan denken om er een beetje op te letten hoor :wink: Maar euh, 'k weet nog steeds niet wat je bedoelt met die ring en dat lapje :cry:

Gesloten