Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
ik ben eigenlijk een groentje als het op sieraden maken aankomt hoor, het enigste dat ik al heb gedaan is met macram?
Maar ik had een tijdje geleden, een heeeeele mooie ring van kraaltjes bij Veritas gezien, en ze vroegen daar wel 25? voor En ik dacht dat ik dat wel zelf kon maken, maar helaas vind ik op het internet niets van patroontjes ofzo hoe ik dit moet maken Heeft iemand deze ringetjes ook al gezien, en weet hoe je die zelf kan maken?
xxx-jes
hm, ik ken de veritas wel goed (kom er vaker dan goed is voor mijn portemonnee ) maar ik heb er ook geen idee van hoor! Beschrijf ff, was het een spiraal met allemaal kraaltjes aan, of waren de kraaltjes in een bepaalde figuur, of...?
euh, het was niet echt een heel speciaal motief, het ware allemaal fijne kraaltjes, en vrij brede ring (ik schat 5 kraaltjes naast elkaar), met een soort van schaakbord motiefje...
Hm, wat ik eruit opmaak is het een spiraalring... Je moet hierboven eens op de hoofding klikken, dat balkje van de shop van kralen.com, en bij producten A-Z naar spiraal kijken, daar staat zo'n ring tussen, klik eens aan dan zie je hoe het eruit ziet met kralen errond...
woeps, heb het gevonde nee, zo was het niet denk ik, zoals ik het kan zien op de foto, hangen die verschillende rijen niet echt aan elkaar vast, mss ook omdat het een ander soort kraaltjes is, kan ook
he, nog een Belgje op het forum! Welkom allereerst!
Ik heb heel leuke en makkelijke patronen gekocht bij Verschooten in Antwerpen (nabij Grobet : fototoestelwinkel) en ook nog boekjes van bij Pipoos. Anders moet je maar een op mijn site kijken, daar staan ook een aantal ringen op
En ja, bij Veritas verkopen ze veeeeel ringen maar spotduur! Die kan je beter zelf maken!!
ja, idd, maar weet je welke techniek ik daarvoor moet gebruike, en hoe die techniek te werk gaat? Het patroon kan je zelf verzinnen, want die bij Veritas waren niet zo supper speciaal eigenlijk, gewoon een hoop kraaltjes in rijtjes eigenlijk, dus dan kan je al wat afwisselen van kleuren, en hoe je de kleurtjes laat opvolgen enz h?...
en mss, wie weet, als dat me lukt, dat ik dan specialere ringetjes kan maken, zoals die op saartjes site...
'k heb eigenlijk ook een ringvraagje: hoe sluit je een spiraalring af, zodat de kralen er niet af gaan?? een oogje maken, maar mss zijn er nog andere of betere oplossingen!!
heb gistere is een beetje uitgeprobeerd, tziet der wel ni uit, mr ja kheb gewoon een lapje gemaakt van 4 pareltjes op 4... kei lang aan bezig geweest, kei veel draad der voor gebruikt Kent er iemand ne techniek da ge da een beetje mooi kunt doen, want ik heb wa zitte experimentere, en ze hange wel naast een enz, mr ze draaie een beetje, en ja Of mss ne site waar dat de techniek op staat uitgelegd?
haha, idd, echt vlaams getypt Ik moet er ook soms aan denken om er een beetje op te letten hoor Maar euh, 'k weet nog steeds niet wat je bedoelt met die ring en dat lapje