kalotje afwerken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
sieradenmarjon
Bead Reader
Contacteer:
kalotje afwerken

Bericht door sieradenmarjon » do 27 aug 2009 17:49

Hallo allemaal. Ik ben ongeveer al een jaar bezig met mijn sieradenhobby, maar blijf onzeker over of ik het goed afwerk.
Ik doe op de juiste manier het kalotje om het draad etc.
Maar... Wanneer het kalotje dan klaar is, moet je dat uiteinde buigen zodat het ringetje er in vast zit om vervolgens daar de sluiting aan te bevestigen.
Volgen jullie het nog?
Ik blijf bang dat dat uiteindetje van het kalotje inderdaad niet stevig genoeg is en zo weer los / uit kan buigen met het gevolg dat de sluiting niet meer aangesloten zit en kapot gaat.
En zo durf ik dus eigenlijk niet mijn sieraden af te leveren of te verkopen.
Wie heeft er tips voor mij??

Gr marjon.
Laat je lekker gaan met die hobby's !

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: kalotje afwerken

Bericht door Sandra » do 27 aug 2009 18:30

Ik heb nooit maar dan ook echt nooit gehad dat het oogje breekt tijdens het dragen, dus daar maak ik me geen zorgen om. Wel probeer ik altijd op het volgende te letten:
- ik maak een redelijk rond oogje, zo is er genoeg speling tijdens het dragen. Stel je buigt het strak om het slotje of ringetje heen, dan is er weinig speling tijdens het dragen en 'duw' je dus vaak tegen dat oogje aan, wat dan volgens mij uiteindelijk kan breken.
- ik probeer het oogje in 1x te buigen. Stel je vindt het niet mooi, buig hem weer open en dan opnieuw rond, dan kan het volgens mij als het ware uiteindelijk knakken zeg maar....beetje lastig uit te leggen, maar als je het vaak heen en weer buigt breekt het vanzelf.

Ikzelf doe trouwens vaak het slotje net zo aan het kalotje, maar soms is het inderdaad beter een ringetje ertussen te doen zodat er genoeg speling is.

createss
Bead Designer

Bericht door createss » do 27 aug 2009 19:20

Daarom gebruik ik liever kalotjes met een dicht oogje :D

sieradenmarjon
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door sieradenmarjon » vr 28 aug 2009 15:21

Oke dank je wel! Ja ik zat ook al te denken om kalotjes met dichte oogjes te kopen, maar vind het zonde om die anderen niet meer te gebruiken.
Erg handig zo'n forum zeg, ik zit al bijna een jaar te twijfelen en nu heb ik binnen 1 dag reactie! Dank je wel, nu kan ik weer verder!
Groetjes Marjon
Laat je lekker gaan met die hobby's !

Gesloten