Hallo,
Heb net een ketting gemaakt ( tenminste) ben er nog aan bezig.
Het is met aan weerszijden zes dunnere turqouise draden en in 't midden jasseron.
Nu heb ik die draadjes om af te werken door een spiraalklem gestoken, maar hoe zorg je er nu voor dat dat niet van de draad schuift.
het is dus een spiraaltje, waarvan het laatste rondje wat rechtop staat zodat je daar een ringetje en daarna nog een karabijn aan kunt maken.
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.[Img_Thumb]Ik heb het al eens bij kettingen in de winkel gezien, ( je ziet het vooral bij kettingen die bestaan uit een plastieken of leren zwart koordje met één grote parel onderaan)en daar zie je dat die spiraaltjes precies beetje worden samengeknepen, maar dan verwringt heel dat spiraaltje vind ik precies.
Zou het volstaan er gewoon wat lijm aan te doen? Hopelijk kan me daar iemand mee verder helpen, heb hier zo nog redelijk veel spiraaltjes liggen en dan kan ik ze opgebruiken...
Groetjes
Bettietje
spiraalklem?
Laatst gewijzigd door Bettietje op do 20 aug 2009 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Contacteer:
Re: spiraalklem?

Je bedoeld waarschijnlijk deze eindklem.
Je kan een beetje lijm aan de veteruiteinden doen en ze dan in de eindklem schuiven. Met een platbektang knijp je het uiteinde (niet de kant van het oogje maar de andere kant) van de spiraal dicht.
Laatst gewijzigd door Monique Westerlink op vr 21 aug 2009 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: spiraalklem?
ja die bedoelde ik dus ...
Hartelijk bedankt voor je tip, zal het zo eens proberen !!!
Groetjes
Bettietje
Hartelijk bedankt voor je tip, zal het zo eens proberen !!!
Groetjes
Bettietje