ikzelf vind het ook maar lastig hoe je nylondraad af kan werken. je kan een kalot gebruiken. je rijgt de nylondraad dan door het kalot heen, maak meerder knoopjes, knip de rest af en werk het weg in het kalot. normaal knijp je een knijpkraal om te zorgen dat de draad in het kalot blijft maar nylondraad gaat vaak stuk als je een knijpkraal gebruikt. dus dan is het mooi weggewerkt en heb je geen kriebelende einde. wel is het gepruts. wat je kan doen, is kalot rijgen, ver naar beneden duwen zodat je genoeg ruimte heb om knopen te maken. je maakt knopen, doe wat nagellak voor de stevigheid, duw het kalot naar boven en buig hem dan dicht. als je niet weet wat kalot is, kijk dan even naar http://www.susans-sieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false;, daar kun je uitleg vinden over kalot.Ik wil graag een ketting maken met meerdere draden zoals op je pagina staat.
Nu heb ik 6 draden geregen (nylon draad gebruikt) maar hoe werk je deze draden weg?
knoop je dit maar aan een oogje met wat nagelak erop wat mij niet zo mooi lijkt met zo veel draden of weet jij een oplossing. Zelf rijg ik liever met ijzergaren maar weet dan ook niet hoe je dit het beste kan afwerken. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met kettingen maken, maar aankomende maand hoop ik mijn tweede verkoop te houden met een kraampje op mijn werk, dus ben ik druk bezig verschillende kettingen te maken. Help mijn alstublief aan wat oplossingen. Groetjes Yvonne
weet er nog iemand een betere manier van draad afwerken?
groetjes,
Sandra