nylondraad mooi afwerken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
nylondraad mooi afwerken

Bericht door Sandra » do 29 mei 2003 10:44

ik kreeg dit gemaild
Ik wil graag een ketting maken met meerdere draden zoals op je pagina staat.
Nu heb ik 6 draden geregen (nylon draad gebruikt) maar hoe werk je deze draden weg?
knoop je dit maar aan een oogje met wat nagelak erop wat mij niet zo mooi lijkt met zo veel draden of weet jij een oplossing. Zelf rijg ik liever met ijzergaren maar weet dan ook niet hoe je dit het beste kan afwerken. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met kettingen maken, maar aankomende maand hoop ik mijn tweede verkoop te houden met een kraampje op mijn werk, dus ben ik druk bezig verschillende kettingen te maken. Help mijn alstublief aan wat oplossingen. Groetjes Yvonne
ikzelf vind het ook maar lastig hoe je nylondraad af kan werken. je kan een kalot gebruiken. je rijgt de nylondraad dan door het kalot heen, maak meerder knoopjes, knip de rest af en werk het weg in het kalot. normaal knijp je een knijpkraal om te zorgen dat de draad in het kalot blijft maar nylondraad gaat vaak stuk als je een knijpkraal gebruikt. dus dan is het mooi weggewerkt en heb je geen kriebelende einde. wel is het gepruts. wat je kan doen, is kalot rijgen, ver naar beneden duwen zodat je genoeg ruimte heb om knopen te maken. je maakt knopen, doe wat nagellak voor de stevigheid, duw het kalot naar boven en buig hem dan dicht. als je niet weet wat kalot is, kijk dan even naar http://www.susans-sieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false;, daar kun je uitleg vinden over kalot.

weet er nog iemand een betere manier van draad afwerken?
groetjes,
Sandra
Laatst gewijzigd door Sandra op ma 23 jun 2003 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » do 29 mei 2003 10:55

Je zou aan het begin eerst kunnen beginnen met alle draden door 1 kraal te rijgen en dan meerdere achter elkaar en zo ook kunnen eindigen..(snap je het nog? :? :wink: )
Dan kun je er gewoon een knoopje inleggen en met nagellak afwerken.
Ik heb zelf eens een ketting gemaakt van 3 nylondraden, maar dat doe ik dus niet meer..het knapt zo weer kapot en sindsdien gebruik ik dus meestal metaaldraad met een nylonlaagje :D
Afbeelding Groetjes Marije

Jolanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do 29 mei 2003 12:52

Ik heb hier een gekochte ketting liggen met meerdere (9 ) nylon draden.
Als ik goed kijk lijkt het alsof de draden samen zijn gesmolten aan het uiteinde en er vervolgens een eindklem (die je gebruik bij leer- en suede veters) omheen is geknepen. De afwerking is zo wel netjes.
van dat smelten ben ik alleen niet helemaal zeker. kan ook nagellak zijn.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Gr Jolanda

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » do 29 mei 2003 13:58

Ja dat smelten heb ik ook een paar keer gedaan maar dat breekt alsnog na een tijdje...dat zou ik niet doen als ik jou was! Straks moet je weer opnieuw beginnen en dat zou zonde zijn

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » do 29 mei 2003 15:14

Ik rijg altijd een knijpkraal, dan de draad (of draden) door het kalot heen, knijpkraal om de draad (of draden), draad (of draden) weer terug door het kalot en door de knijpkraal heen, knijpkralen dicht, kalot dicht en klaar!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 29 mei 2003 20:22

Ja daar hebben we het al vaker over gehad. Toen ik nog met nylondraad werkte deed ik het ook altijd zo, af en toe ging dan wel eens het nylondraad stuk door de scherpte van de knijpkraal.Inmiddels werk ik niet meer met nylondraad.
Groetjes Hennie

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 30 mei 2003 09:33

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je een aantal draden van ijzerdraad (vb Wire&wire 28 Gauge)???
Veel liefs,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 30 mei 2003 14:42

ikzelf zorg dat er zo min mogelijk overblijft van de rest, en wat er overblijft probeer ik te verbergen door het zo te buigen dat je er zelf geen last van hebt. niet de beste manier maar weet ook geen betere...

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 30 mei 2003 17:00

Heb je daar dan geen speciale kapjes voor???
Veel liefs,
Marlies

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » za 31 mei 2003 15:47

Volgens mij wel. Die moet je rond je draad doen en dan ook platknijpen denk ik. Heb het al vaak gezien, maar zelf nog nooit gebruikt.

Gesloten