Ik heb het boek van Stephanie Sersich gekocht en wil graag de spiny knotted bracelet gaan maken (blz. 85 voor wie het boek ook heeft). Ik vind het alleen lastig om de namen van de materialen vanuit het Engels te vertalen, misschien kan een van jullie me daarbij helpen?
waxed linen is denk ik waxkoord?
pearl cotton is ?
Vraag over Stephanie Sersich
- flapflap
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: Vraag over Stephanie Sersich
Pearl cotton is parelzijde denk ik, ik zie dat je ook borduurzijde kan gebruiken
Dat waxed linen klinkt als waxkoord maar als ik de foto's zie lijkt de techniek een beetje op BT, en daarbij gebruik je een heel ander soort koord. Dat is ook een soort van gewaxed, maar veel dunner dan waxkoord. Het wordt verkocht onder de (merk-)naam C-lon koord (niet te verwarren met C-lon draad wat weer veel dunner is) maar het zal er vast ook wel zijn onder andere namen.
Dat waxed linen klinkt als waxkoord maar als ik de foto's zie lijkt de techniek een beetje op BT, en daarbij gebruik je een heel ander soort koord. Dat is ook een soort van gewaxed, maar veel dunner dan waxkoord. Het wordt verkocht onder de (merk-)naam C-lon koord (niet te verwarren met C-lon draad wat weer veel dunner is) maar het zal er vast ook wel zijn onder andere namen.
~Audrey~
En dat c-lon kun je kopen bij http://www.kralenzooi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Els,
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Ik zag laatst een hele leuke geknoopte sleutelhanger met heel fijn draad. Ik gebruik zelf vaak waxkoord 0,5 mm, en dit was echt dunner. Zou dat dit kunnen zijn?
Groetjes, Marjan
Bedankt voor het meedenken! Het blijft lastig hoor, ik denk dat ik het maar gewoon eens ga proberen. Ik heb dun waxkoord en borduurzijde en we zullen zien.