KUMIHIMO

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Patty 1812
Bead Reader
KUMIHIMO

Bericht door Patty 1812 » zo 05 okt 2008 22:36

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op de site,heb al veel rondgelezen en vond het leuk om van alles te lezen en bij te leren.
Misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik zou zeer graag eens starten met KUMIHIMo,ik zou mij de boek aanschaffen met vele modelletjes,nu is de vraag met welke draad is het het mooist met satijn draad of met waxkoord?
Ben vooral van plan om armbandjes te maken voor mijn dochtertje met kralen en misschien sleutelhangertjes .

Groetjes,

Annelies1958
Bead Dreamer

Re: KUMIHIMO

Bericht door Annelies1958 » ma 06 okt 2008 08:03

Nog nooit van gehoord ... :?
Heb dus even gegoogled, en weet nu meer.

Ik weet dat er heel veel leuke kleurtjes zijn van waxkoord. (Kijk maar eens op http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) En ook leuk geprijsd.
Dat lijkt me ook een stevige draad. Satijnkoord kun je volgens mij nog uitrekken.

Ik snap nog niet veel van de uitleg, maar ik denk dat je aldoende vanzelf leert.

Succes, ben benieuwd naar je eerste armband(je)
Groetjes, Annelies

Patty 1812
Bead Reader

Bericht door Patty 1812 » ma 06 okt 2008 10:11

Dag Annelies,
Bedankt voor uw reactie,heb gisterenavond nog de site bezocht van creadream en wou waxkoord daar bestellen,maar ik vroeg mij af of het resultaat wel mooi zou zijn met deze koord.
Vandaar de vraag.

Humihimo trekt een beetje op scoubido het verschil is dat je met Kumihimo gaat vlechten in plaats van knopen.
Gr.

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 06 okt 2008 10:14

Ik denk dat satijnkoord vaak te dik is voor deze techniek, maar volgens mij moet het met allebei wel kunnen
groetjes ikke
Afbeelding

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 06 okt 2008 10:27

Hier zijn al wat topics over geweest:

Over het draad:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... t=KUMIHIMo" onclick="window.open(this.href);return false;

Over Kumihimo algemeen:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... t=KUMIHIMo" onclick="window.open(this.href);return false;
~Audrey~

Patty 1812
Bead Reader

Bericht door Patty 1812 » ma 06 okt 2008 14:04

Bedankt om mij te verwijzen naar de 2 sites(had ik ondertussen ook al gezien)maar ik zou graag eens een armband zien gemaakt uit waxkoord en één met satijnen koord om het verschil te zien voor ik de vollledige bestelling plaats van waxkoorden bij creaworld.
Gr.

veha
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door veha » ma 06 okt 2008 14:13

Hallo Patty,

Ik heb al enkele dingen met de kumihimo gemaakt en welke draad je gebruikt hangt echt af van wat je wil maken. Ik heb al een sleutelhanger (hier vind je een voorbeeld http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=27027 foto helemaal onderaan) gemaakt en daarvoor satijnkoord gebruikt (is wat dikker) voor een armband of ketting gebruik ik dunnere draad. Als je verschillende diktes door mekaar gebruikt kan je ook heel leuke effecten krjgen.
Eigenljk moet je gewoon eens wat experimenteren met allerhande soorten koord en draad en dan kom je er vanzelf wel achter wat waar het beste voor is.
Veel plezier nog ermee,

groetjes,
Veerle

Patty 1812
Bead Reader

Bericht door Patty 1812 » ma 06 okt 2008 14:36

Heel mooi gedaan,zo leuk,mijn dochter zou er helemaal gek van worden.
Als ik het goed begrepen heb,heb je dat met satijnendraad gedaan?
Ben je in het bezit van het boek KUMIHIMO van Yoanna?
Indien wel ,wat vind je ervan? Is het aan te raden om deze aan te schaffen?
Gr.

veha
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door veha » ma 06 okt 2008 15:26

Bedankt, ja die is inderdaad met satjnkoord gemaakt.
Neen, dat boekje heb ik niet, ik van die Duitse boekjes, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

groetjes,
Veerle

Gesloten