emaille

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Julie*
Bead Interested
emaille

Bericht door Julie* » ma 18 aug 2008 19:05

Ik heb een vraag en denk dat die toch wel hier thuis hoort.
Een paar maanden geleden heb ik van mijn tante een armband gekregen, een zogenaamde emaille armband (van Hermés). Mijn moeder wist mij al te vertellen dat dit ontzettend kostbaar is en nu vraag ik me af wat voor techniek dit is? Hoe en waarvan deze armbanden gemaakt worden waardoor ze voor zo enorm veel geld verkocht worden.

Ben benieuwd of iemand hier iets vanaf weet..
xx

MiekeN
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door MiekeN » ma 18 aug 2008 19:57

Ik heb vorig jaar in Frankrijk prachtige geëmailleerde sieraden en objecten gezien in een klein studiootje. Het verbaasde me dat mijn man zei vroeger ook wel eens geëmailleerd te hebben bij een vriend thuis en aangezien wat ik zag zooooo mooi was en eigenlijk wel in de kralenhobby paste, ben ik na thuiskomst op zoek gegaan naar materiaal en eventuele cursussen.

Nou... niks dus.

Ben even de naam kwijt van de grote hobbywinkel in Rotterdam waar ik was, maar daar kreeg ik te horen dat emailleren 'eruit ligt' en er vrijwel niets meer voor te vinden is.

Op eBay vind je af en toe een oventje in de aanbieding, maar daar heb je weinig aan als je geen verfpoeder en opzetstukjes hebt (zei zij, alsof ze er verstand van heeft!).

Mocht je iets vinden... ik houd me aanbevolen!

:-)
MiekeN

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » ma 18 aug 2008 21:28

Ja ik kan me herinneren dat onze buurvrouw vroeger hangers maakte met een emaille laagje. Ze had dan een metalen ondergrondje in een bepaalde vorm en daarop kwam dan een laagje emaille met verschillende kleurtjes.
Groetjes van Monica

els hopman
Bead Believer

Bericht door els hopman » ma 18 aug 2008 22:54

Hier een site voor kunstzinnige emailleurs. Maar er wordt veel uitleg gegeven over de techniek.
Emaille is eigenlijk poederglas wat door smelten uitvloeit en "plakt"op de ondergrond.
http://www.enamellers.nl/overemaille.php?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten