edelsteenkralen rijgen
Ik wil graag armbanden en kettingen maken van combinaties van edelsteenkralen, en dan afwerken met sterling zilver kalotjes en sluitingen.
Maar ik bedacht me dat rijgen op nylondraad me niet echt veilig lijkt, omdat je er een knijpkraal op vast zet.
En rijgen op gecoat staaldraad is bij armbanden ook niet mooi, omdat je dat altijd wat ruimer moet nemen omdat je het anders niet rond krijgt.
Is dan c-lon handig? Of hebben jullie andere tips?
Maar ik bedacht me dat rijgen op nylondraad me niet echt veilig lijkt, omdat je er een knijpkraal op vast zet.
En rijgen op gecoat staaldraad is bij armbanden ook niet mooi, omdat je dat altijd wat ruimer moet nemen omdat je het anders niet rond krijgt.
Is dan c-lon handig? Of hebben jullie andere tips?
groetjes Elly
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik rijg het zelf altijd op pareldraad bijvoorbeeld van griffin. Dit is te krijgen in verschillende kleuren en diktes. Het zijn draden van 2 meter en er zit een naaldje aan. Je kan het afwerken met een kalotje. Ik probeer zelf een zo dik mogelijke draad te nemen maar dat is afhankelijk van de kralen met het kleinste gat. Je kan het eventueel ook nog knopen tussen de kralen.
Ik heb er laatst een gemaakt met alleen maar edelstenen. Het is (al zeg ik het zelf) een mooie ketting geworden. Ik heb gewoon staaldraad gebruikt en knijpkralen en dit blijft perfect zitten. Als je hem wilt zien neem dan even een kijkje bij "sieraad van de maand". 

streef er enkel naar wat te spelen met kralen......
- Annemie
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Precies, mijn idee. Ik zou ook kiezen voor metaaldraad, lekker stevig.flapflap schreef:Ja maar, als je hem draagt ligt ie toch nooit plat?ellytje schreef:Tja, naar mijn ervaring toch wel iets van een centimeter, en ik vind dat eigenlijk niet mooi als de armband dan plat ligt.
En wat maakt het nou uit hoe ie eruit ziet als je 'm niet draagt?
-
- Bead Producer
- Contacteer: