Kettelen.....!!!!

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Petra
Bead Starter
Contacteer:
Kettelen.....!!!!

Bericht door Petra » ma 10 feb 2003 01:11

Ik heb een vraagje over kettelen. Dat doe ik dus het liefst en heb het ook aardig onder knie...is tenslotte ook niet zo erg moeilijk. Maar ik blijf het lastig om tussenzetsels met oogjes te bevestigen. Op zich gaat dat wel goed via het ketteloogje of met een klein ringetje maar de tussenzetsels hebben de neiging te gaan draaien. Ik heb vandaag bijvoorbeeld een ketting gemaakt met roosje en wat ik ook doe....ze blijven draaien!!! Hetzelfde probleem met kastjes voor pauweogen....ze draaien!!!!!!!! Kent iemand het probleem of nog liever.....de oplossing.
groetjes Petra :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 10 feb 2003 10:22

Ik denk dat het belangrijk is dat je je oogjes altijd naar dezelfde kant op draait!! Dat is waarschijnlijk nu het probleem?
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Zelfde probleem!

Bericht door Marlies » ma 10 feb 2003 15:23

:( Ik heb het zelfde probleem als Petra!!
Ik zou ook graag ervaringen van anderen willen weten!

Groetjes,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 10 feb 2003 16:32

bedoelen jullie tussenzetsels zoals
Afbeelding

of zoals

Afbeelding

?

ikzelf heb er nooit echt last van....wel zitten de bloemen tussen de blauwe kralen vrij strak, waardoor het ook niet zomaar kan draaien. misschien dat de tussenzetsel te zwaar is? daar had esther keer last van, dacht dat ze het dan over deze voorbeeld had:
Afbeelding

oplossing had ze niet...

Petra
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Petra » ma 10 feb 2003 18:37

Ja Sandra ik bedoel inderdaad dit soort tussenzetsels! Ik heb laatst ook iets gemaakt met die van het bovenste voorbeeld. Daarbij had ik er veel minder last van en ik had juist het idee dat het kwam omdat het vrij zware tussenzetsels zijn. Terwijl die roosjes waar ik het eerder over had echt super licht zijn (die van Pro-Art) en die dus ook sneller draaien. Het is dus vooral hinderlijk bij tussenzetsels die een verschillende voor- en achterkant hebben. Waarschijnlijk draaien de kralen op de kettelstiftjes ook maar dat valt niet op!
groetjes Petra

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 11 feb 2003 19:59

Volgens mij is het ook zo : hoe lichter het is hoe sneller iets draait of schuift.Als je b.v. met staaldraad lichte kralen gebruikt dan blijft het vaak ook niet mooi op zijn plaats zitten.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Tussenzetsels

Bericht door Marlies » do 13 feb 2003 12:52

Ja, ik bedoel dit ook! Ik denk toch dat de oogjes inderdaad precies de zelfde richting op moeten staan en misschien is het ook goed als ze allemaal een beetje het zelfde gewicht hebben.

Iedergeval bedankt!

Groetjes,
Marlies
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D [/list]

Gast

Bericht door Gast » do 13 feb 2003 19:29

Toen ik van de week mijn tweede berichtje over het kettelen zat te typen (op mijn werk!!!) keek een (mannelijke) collega even mee. Ik legde hem uit wat het probleem was en hij als leek zijnde kwam met dezelfde oplossing van alle oogjes in dezelfde richting draaien. Vond het wel grappig.
Ik heb intussen niks meer gemaakt...dus heb het nog niet uitgeprobeerd!

Gesloten