Fimokralen niet hard na bakken
Dat is dus het probleem. Ik bak ze op 130 graden, eerste keer half uur, tweede paar kralen drie kwartier maar ze zijn niet hard. Doe ik iets verkeerd?
Oven voorverwarmen, als die op temperatuur is kralen erin, laten bakken en afkoelen in de oven...........
Kan het zijn dat de fimo te oud is?
Oven voorverwarmen, als die op temperatuur is kralen erin, laten bakken en afkoelen in de oven...........
Kan het zijn dat de fimo te oud is?
-
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik weet niet precies wat er aan de hand kan zijn, maar wanneer ga je er in knijpen dan? Gelijk na het bakken, als ze nog warm zijn, want dan voelen ze altijd nog een beetje 'gummie' aan. Als je ze volledig hebt laten afkoelen, zijn ze naar mijn ervaring al een stuk harder.
( ik ben er ook altijd enthousiast in aan het knijpen....
zo volg je het hele proces goed..ahum) 
( ik ben er ook altijd enthousiast in aan het knijpen....

Hahahahahahahahahaha. Ik laat ze eerst wel iets afkoelen en dan knijp ik heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig. Nu zijn ze koud en voelen nog steeds leerachtig. Ik kan het gat ook nog groter maken binnenin en volgens mij hoort dat niet zo........wel handig trouwens
Maar misschien zijn ze binnenin nog warm? Geen idee eerlijk gezegd.

- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Meiden van Schrikken worden ze echt niet harder als ze nu al niet hard aanvoelen. Schrikken doe je alleen maar om de klei als je transparant hebt gebruikt dit doorzichtiger te laten worden of om je kralen sneller te koelen zodat je ze sneller kan gebruiken. Voor de rest doet SCHRIKKEN helemaal niets meer voor je kralen.[/code]
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
Nee,dat klopt ze worden worden niet harder. Maar wel sneller hardIlsy81 schreef:als je na het bakken de kralen laat "schrikken" in ijswater. Worden ze sneller hard.
Dan kan je eerder knijpen![]()
(en ik vind de kleuren mooier worden , hihihih)

Omdat ik vaak transparante fimo gebruik (met een beetje kleur erbij gemengd, dat geeft een mooi heldere kleur) Doe ik het op ijswater omdat de kleur dan net ff helderder wordt.
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....

Neehee!DMBijoux schreef:Ilsy ze kunnen niet sneller harder wordenZe koelen af.

als je na het bakken de kralen laat "schrikken" in ijswater. Worden ze sneller hard, zeker niet harder (echt niet) . (omdat ze graag eerder wil knijpen in de kralen , hihihih)
Groetjes, Ilsy

Heb ik gemerktkarin v h schreef:Weten jullie dat op de nieuwe verpakking de temperatuur is aangepast. Tegenwoordig moet je bakken op 110 graden.
Groetjes karin

Groetjes, Pauli