gehaakte ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
anne-m
Bead Anonymous
gehaakte ketting

Bericht door anne-m » wo 23 apr 2003 14:30

Ik ben nog niet zo lang bezig met kralen, maar ik heb al veel uitgeprobeerd. Nu had ik van metaaldraad een ketting gehaakt die je dan 3 keer om je nek kunt winden. Nu is het probleem dat ik hem 1 keer gedragen heb en mijn zusje ook 1 keer en nu is tie helemaal uitgezakt. Hij is dus te lang geworden. Weet iemand van jullie hoe ik dit kan voorkomen? Welk draad is hier beter geschikt voor
Groetjes Annemarie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 23 apr 2003 14:37

jammer dat het al uitgerekt is....heb je van die buigbare metaaldraad gebruikt of meer draad zoals staaldraad / acculondraad? want als je van de buigbare draad hebt gebruikt had het goed moeten blijven volgens mij....misschien dat de kralen vrij zwaar zijn, dat het daardoor uitrekt?

anne-m
Bead Anonymous

Bericht door anne-m » do 01 mei 2003 14:55

nee gewoon metaaldraad. De ketting was te lang geworden om hem twee keer om te doen en te kort voor 3 keer. Maar ja ik heb de boel uitgehaald en ik maak er wel een nieuwe ketting van

pluisje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door pluisje » wo 14 mei 2003 23:16

Ik wil graag deze ketting haken:

Wat voor draad gebruik ik daarvoor? Hoe dik? En wat voor haaknaald?
't lukt me niet, HELLUUUUP :-((
AfbeeldingAfbeeldingGroetjes SilviaAfbeeldingAfbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 15 mei 2003 11:18

je gebruikt metaaldraad (ook wel staaldraad, acculondraad of tiger tail genoemd). dikte maakt niet veel uit, van de haaknaald wel: minimaal 3.5. die gebruikte ik, grotere (dus bv 5) zal mooier zijn denk ik. je rijgt heel veel kralen. vervolgens ga je haken. je haakt gewoon eenvoudig de draad, af en toe haak je een naald mee. hoe ik dat precies kan uitleggen weet ik niet...moet maar keer kijken of ik er foto's van kan maken....kan ik meteen weer nieuwe onderwerp toevoegen aan mijn 'te volle menu'. ;)

pluisje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door pluisje » do 15 mei 2003 11:50

haha ja doe dat maar :D
Ik zal 't eens proberen! Bedankt voor de tips :yes:

Gesloten