Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
Harmonyke
- Bead Fan
Knijpkralen
Bericht
door Harmonyke » wo 29 aug 2007 10:37

Ik gebruik nu al enkele dagen zilverkleurige knijpkralen, maar ze gaan telkens kapot. Nochtans gebruikt ik dezelfde techniek als bij de goudkleurige. Want met deze heb ik dan totaal geen problemen.
Scheelt het aan mij??

Heeft iemand een tip hoe ik het best doen.
Helemaal weg van fimo en kralen!!
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » wo 29 aug 2007 10:45
Je moet vooral opletten dat je het in 1x knijpt, dus 1x flink kracht zetten, en daarna afblijven zeg maar. Gebruik anders ook even de zoekfunctie, vul 'knijpkralen' in en selecteer subforum 'technieken', dan kom je soortgelijke topics tegen waar je al meer tips kan vinden.

-
Kraalleen
- Bead Interested
-
Contacteer:
Bericht
door Kraalleen » wo 29 aug 2007 19:37
Ik heb wel eens een setje knijpkralen gekocht, die gewoon niet goed waren. Heb ze allemaal weg kunnen gooien! Zonde!
Het leven is een feest,
maar je moet wel elke dag zelf de slingers ophangen!
-
Rooos
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Rooos » wo 29 aug 2007 19:42
Het kan ook aan je tangetje liggen, wel raar dat je er dan alleen bij de zilverkleurige last van hebt.....maar ik had al jaren een tangetje met ribbeltjes in de knijpbek, totdat ik er op een beurs achter kwam dat er ook tangen met gladde bekken bestaan, speciaal voor knijpkralen. Dit geeft een veel mooier resultaat. Ik ben erg blij met die aanschaf!
Waar heb je de knijpkralen gekocht? Misschien kunnen ze je bij de winkel een verklaring geven?
-
Irene van der Maas
- Bead Producer
-
Contacteer:
Bericht
door Irene van der Maas » vr 07 sep 2007 07:20
Er zit gewoon heel veel verschil in alle gebruikte metalen, de ene is zachter dan de andere, en soms heb je inderdaad knijpkralen die snel breken.
Ik zou gewoon een ander merk proberen....
Irene van der Maas
-
Saskia
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Saskia » za 08 sep 2007 11:13
Ik heb ook een keer zilveren knijpkralen gehad die elke keer in het midden braken als ik ze dichtkneep. Lag gewoon aan de knijpkralen bleek achteraf. Wel oznde, ze konden zo allemaal weg.