Knijpkraal van armband springt vaak los...

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Lissie
Bead Addict
Contacteer:
Knijpkraal van armband springt vaak los...

Bericht door Lissie » do 28 jun 2007 19:01

Ik heb nu een paar keer een armband voor mezelf gemaakt, en misschien moet ik gewoon maar geen armbanden meer dragen, misschien zwaai ik te druk met mijn handen ofzo :?

Ik heb dan zo'n één-rij-ige armband gemaakt, gewoon met ronde kralen en spacers op een acculon draad en dan vastgezet met kalotje en knijpkraal. Maar nu is gisteren voor de tweede keer een armband losgegaan bij het knijpkraaltje.

Wat doe ik nou precies verkeerd? Ik zet de kalotjes over het algemeen wel strak tegen de kralen aan vast, waardoor de armband vrij stug is om te buigen, is dat het misschien?? (maar als ik ze losser doe, vind ik het weer niet zo mooi afgewerkt staan).
Ik gebruik de verzilverde kalotjes en knijpkralen van creadream. Die zijn wel vrij zacht materiaal, misschien moet ik voor de knijpkralen in de kalotjes een harder materiaal gebruiken?

Ik heb ook geprobeerd met twee knijpkralen achter elkaar, maar ook dat wilde dus niet helpen.

Wie weet raad, want al ben ik zelf meer een kettingen-mens, ik wil toch ook wel eens een zelfgemaakte armband dragen :?
HELLUP!

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » do 28 jun 2007 19:04

Toch iets meer ruimte laten tussen de kralen en de knijpkraal want anders heeft je armband geen bewegingsruimte.
Groetjes Els,

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » do 28 jun 2007 19:15

Zelf heb ik ook wel armbanden op acculondraad geregen, en ik doe de
draad door kalotje en knijpkraal die aanknijpen en dan weer door het kalotje terug en dan
weer door een paar kralen, ik gebruik acculondraad 0,38mm, bij
mij nog niet/nooit geknapt.

groetjes Margriet.

Sanne
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Sanne » do 28 jun 2007 19:17

als de armband stug is om te buigen dan drukken beide uiteinde van je armband tegen het kalotje en knijpkraal. Dit is dus een slecht teken voor je armband omdat de spanning te hoog kan worden en dus kan afbreken.
het beste wat je kan doen is meer ruimte overlaten, voor het vastknijpen dus een rondbuigen en dan voelen of hij niet te gespannen staat.
X Sanne
:flirt:

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 28 jun 2007 20:07

Bedankt voor de tips! Ik ga ze allebei toepassen!

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 29 jun 2007 09:32

Ik had het ook vaak, had ook wel met ruimte te maken, maar het volgende werkt ook als een tierelier ( ook als ik het strakker rijg (bij mij dan :wink: ))

knijpkraaltje > kalotje> knijpkraaltje het draad terug rijgen langs het knijpkraaltje IN het kalotje, door het oogje van het kalotje en door het knijpkraaltje ONDER het kalotje & eventueel door een paar kraaltjes. De knijpkraaltjes dichtknijpen, kalotje sluiten en KLAAR. Het knijpkraaltje onder het kalotje kun je nog verbergen met een verberger :wink:

Heb al tijden geen kettingen en/of armbanden terug gekregen ( bij mijn eigen is het nog niet misgegaan, dus vraag me wel altijd af wat mensen er mee doen :lol: )

Edit: Mocht je bovenstaande bedoeld hebben met dubbele knijpkraal, dan heb je er niet veel aan :oops:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Iloontje
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Iloontje » vr 29 jun 2007 09:35

Wat je ook kunt doen is in het kalotje 2 knijpkraaltjes op de draad doen. Deze dichtknijpen en dan het bovenste knijpkraaltje (uiteraard met draad erin) naar beneden buigen, zodat deze goed in het kalotje zit. Beetje vage uitleg, maar zo gaat het bij mij altijd goed. Succes ermee!
Afbeelding

Groetjes, Ilona

Gesloten