Slotje bevestigen bij geregen ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marjan
Bead Reader
Slotje bevestigen bij geregen ketting

Bericht door Marjan » vr 09 apr 2004 13:24

Ik heb een ketting geregen op garen (met 2 draden), maar zit nu met de afwerking. Aan beide uiteinden heb ik na het laatste kraaltje de twee draden geknoopt. Ik heb alleen geen idee wat voor slotje ik het beste kan gebruiken en hoe ik die draadjes dan netjes wegwerk. Ik hoop dat ik het zo goed genoeg heb uitgelegd.

Heeft iemand een tip voor mij?

Groetjes,
Marjan

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » vr 09 apr 2004 13:30

Ik denk dat een kalotje dan wel een oplossing kan zijn. Je kunt ook de zoekoptie even gebruiken dan kom je verschillende onderwerpen tegen over slotjes.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 09 apr 2004 14:03

Zo doe ik het meestal: rijg de 2 draden door een kalotje, rijg 1 draad door een klein kraaltje, maak dan knoopjes met de andere draad. Knip de draden af, doe er een drupje lijm op en knijp het kalotje dicht, daarna kun je er een slotje aan zetten.

Marjan
Bead Reader

Bericht door Marjan » vr 09 apr 2004 22:58

Bedankt voor jullie reakties. Ik ben alleen bang dat ik te snel een knoop heb gemaakt (er zit nog geen kalotje op) en die ingesmeerd heb met nagellak. Dat krijg ik vast niet meer mooi voor elkaar en zit er niets anders op dan opnieuw beginnen. :(

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 10 apr 2004 09:24

Er zijn ook kalotjes die je er zijwaards opklemd dus die je niet mee hoeft te rijgen.. misschien is dat iets? (heb ze ook in mijn webwinkeltje)

Groetjes Eelke

Gesloten