Bericht
door Sandra » do 24 mei 2007 22:31
Zou het misschien kunnen zijn dat je het 'TE goed' heb afgewerkt? Ik bedoel dat het kalotje heel strak tegen de kralen aan zat, waardoor het te weinig speling had om soepel om je arm te kunnen vormen zeg maar? Ik bedoel, het is het mooist als de kralen strak tegen elkaar aan zijn, zodat je niet tussendoor de draad ziet, maar het heeft toch wat speling nodig, om het rond om je pols te kunnen dragen. Kun je zien op wat voor manier het kapot is gegaan? Ikzelf knijp de knijpkralen in 1x, ik buig nooit nog vanaf de zijkant, bij mij gaat het dan juist weer open.
Bij mij is het nog niet vaak gebeurd, nou ja wel stuk of 3 keer, maar ik had het idee dat het draad uit het knijpkraal gleed, alsof ik het niet strak genoeg had geknepen, misschien per ongeluk ook beetje vanaf de zijkant. Waarschijnlijk was het bij mij te rondig ipv echt goed plat, denk ik tenminste. Het is vooral lastig om het laatste kalotje goed te bevestigen, omdat het redelijk strak tegen de kralen aan moet, het lukt mij dan alleen met een dunne rondbektang, terwijl je bij het 1ste kalotje, als er nog niets is geregen, alle ruimte heb en met een grote platbektang kan knijpen.
Qua boeken ken ik niet zoveel boeken die echt heel leerzaam zijn, meesten vooral ter inspiratie. Je zou kunnen kijken naar de boeken van Gineke Root, die zijn vaak nuttig. Ook zijn er 2 boeken momenteel goedkoop te koop van Librero, nl Kralenrijgtechnieken en Sieraden met kralen, die kost maar 8,95 en gaat over veel speciale basistechnieken.