glasverf

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
dutch_dayz
Bead Producer
glasverf

Bericht door dutch_dayz » di 30 mar 2004 00:43

Ik heb een paar keer sieraden gezien op dit forum waarbij sommige metalen onderdelen ingekleurd waren met glasverf. Hoe gaat dit in zijn werk? Moet je het vakje echt vullen, dus flink volgieten, of gewoon een dun laagje aanbrengen? Hoe lang moet het drogen? Welke glasverf is er geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 30 mar 2004 09:06

ik heb al een paar keer onderdelen ingekleurd met acrylverf of glossyverf... en dan daarna vernissen!
Gewoon met penseeltje verven
Groetjes Patries

Like the heart beads!

muriel
Bead Discoverer

Bericht door muriel » di 30 mar 2004 09:21

Ik gebruik de glasverf transparant Decorfin van Talens gekocht bij Pipoos. Sommige onderdelen beschilder ik alleen andere "giet" ik een heel klein beetje vol. Drogen duurt wel lang (een dag). Ik vernis niets omdat deze glasverf al van zich zelf glimt.

Groetjes,

Muriel

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 30 mar 2004 12:53

ik vernis het ook niet met glans maar mat als beschermlaag!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 30 mar 2004 23:53

Ik zal het binnenkort uitproberen, mijn moeder heeft een enorme collectie hobby materialen, dus ik kan wel wat verf van haar inpikken :) Bedankt voor jullie tips, mocht het niet lukken dan meld ik me wel weer!

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » di 20 apr 2004 16:19

dutch_dayz schreef:Ik zal het binnenkort uitproberen, mijn moeder heeft een enorme collectie hobby materialen, dus ik kan wel wat verf van haar inpikken :) Bedankt voor jullie tips, mocht het niet lukken dan meld ik me wel weer!
Heb je het al uitgeprobeerd??
Ik heb gisteren ook een potje gekocht bij de Pipoo's tis toch nog moeilijk om voor sommige een mooie kleur en passend steentje te vinden...
Ben benieuwd hoe vaak je er een laagje op moet doen....?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 22 apr 2004 10:24

Ik heb een tussenstukje opgevuld met glasverf, alleen het is nog steeds niet droog... (dinsdag opgevuld) volgens mij heb ik een te dikke laag gebruikt in 1x :roll:
Maar misschien dat ik het droog ga proberen te f?hnen..
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » do 22 apr 2004 15:52

Hoi Pee,

nee ik heb het nog niet uitgeprobeerd, ik heb de laatste tijd helemaal niks nieuws meer gemaakt helaas! En ik ben mijn moeder natuurlijk weer vergeten te vragen voor die verf :roll:

Gesloten