geketteld oogje kapot

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
dutch_dayz
Bead Producer
geketteld oogje kapot

Bericht door dutch_dayz » wo 03 mar 2004 19:42

Ok?, het is mij nu ook gebeurd: een van de armbanden die ik heb verkocht is kapot gegaan :( Ze had hem nog geen week! Ik schaam me dood :oops: Het is een gekettelde armband, en er is dus een van de oogjes afgebroken. Ik heb 0,6 mm verzilverde draad gebruikt en geen grote kralen. Ik heb de armband zelf nog niet gezien, krijg hem vanavond terug.

Maar wat kan ik daar nou het beste tegen doen, waar moet ik op letten? De oogjes zijn natuurlijk de zwakke punten omdat je het daar buigt, maar is het op een of andere manier te voorkomen of te controleren? Help!

Groetjes ~Desir

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 03 mar 2004 19:55

Kan gebeuren, maar nooit leuk. Tot nu toe is het mij nog nooit gebeurd, zeker als je geen grote kralen gebruikt is 0,6mm goed genoeg, gebruik ik tenminste vaak. Alleen bij grotere kralen gebruik ik 0,8 mm. Misschien heb je een oogje vaak heen en weer gedaan om het mooi rond te krijgen, dan kan het natuurlijk wat zwakker worden, maar dit is mij dus nooit gebeurd dat een oogje afbreekt.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » wo 03 mar 2004 20:05

Dat zou kunnen Hennie (te vaak heen en weer gebogen), ik heb altijd zoveel moeite met het tweede oogje, ik vind het vervelend als het niet mooi rond is maar zo eierig.
Vind het wel erg, ik heb geluk dat het bij familie is gebeurd en niet bij een vreemde. Maar toch krijg ik dan idee dat ze misschien denken dat ik prulwerk aflever :? En ik ben bang dat ik nog meer spul terug krijg, niet dat ze deze week allemaal bellen dat er wat kapot is gegaan! Aaargh! :shock: Weet ik wel al waar ik over ga dromen vannacht :ZZ:

Groetjes ~Desir

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 03 mar 2004 20:12

Als je dus echt bang bent dat het weer gebeurt moet je 0,8mm nemen, alleen met kleine kralen is dat niet zo mooi omdat dan het oogje naar verhouding dikker en groter wordt, of nog flink oefenen met oogjes maken : oogje maken, een stukje terug draaien en sluiten, maar dat weet je wel :wink:
Ik blijf het gek vinden dat een oogje is afgebroken, het is mij wel eens gebeurd dat ik het oogje niet goed gesloten had en dat het er dan uit "glipt".

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » wo 03 mar 2004 23:52

Ik heb het armbandje terug gekregen en nu blijkt dat het inderdaad gewoon open is gegaan en niet afgebroken. (Ze had aan de telefoon tegen mij gezegd dat het afgebroken was.) Nou ja, dit is wel snel gemaakt :) Ik zal er voortaan nog extra op letten dat alles goed dicht is in elk geval!

Groetjes ~Desir

@nneke
Bead Intelligent

Bericht door @nneke » do 04 mar 2004 03:39

Gelukkig maar, ... viel het toch nog een beetje mee..
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 04 mar 2004 08:17

:applaus: anders de volgende keer na het maken goed nakijken of alles goed dicht is? ik weet niet hoe lang je al ketteld, maar wie weet is dit een beetje een beginners foutje? ik bedoel, bij mijn 1ste kettingen ging het ook een keer los, maar ik heb er nu helemaal geen last meer van.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » do 04 mar 2004 16:44

Sandra, ik denk dat ik nu zo'n maandje of anderhalf kettel, maar 't was een van mijn eerste armbanden, dus het zou best een beginnersfoutje kunnen zijn :wink: Ik zag ook dat ik de oogjes inmiddels gelijkmatiger en mooier rond maak dan bij die armband. Toch gek dat je amper een paar weken later al denkt van "heb ?k dat gemaakt?" (dat het zo prutserig uitziet!) :) Of dat ik het niet mooi meer vind na twee weken, ik had een ketting voor een vriendin gemaakt (als kadootje) die ik eerst heel mooi vond, maar die heeft twee weken hier gehangen en ik vond hem elke dag minder leuk! Inmiddels heb ik hem al uitelkaar gehaald en ben opnieuw begonnen, nu gauw opsturen voordat ik me weer bedenk! :wink:

Groetjes ~Desir

Gesloten