help jasseron

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
christa25
Bead Discoverer
help jasseron

Bericht door christa25 » di 10 okt 2006 11:35

Heeft iemand voor mij misschien een tip hoe ik de ringetjes van het jasseron makkelijk kan openmaken zodat ze ook mooi weer sluiten en ook goed dicht zijn. Ik gebruik nogal grof jasseron.

En hoe kan je de beschadigingen voorkomen die komen door het gebruik van een platbektang, of gebruik ik misschien de verkeerde tang om ze open te buigen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 10 okt 2006 11:42

Wat ik altijd doe is het volgende: ik duw de rondbektang IN het ringetje en buig vervolgens de rondbektang open. Hierdoor buig je de jasseron vanaf binnen open, en blijft het ook redelijk rond. Bij het dichtbuigen buig je het wel vanaf buiten dicht, dus dan moet je idd opletten dat je het niet beschadigd, daar weet ik helaas geen truc voor, bij mij valt het beschadigen wel mee.

dushi
Bead Fan

Bericht door dushi » di 10 okt 2006 11:43

ik sluit me bij sandra aan
Groetjes Monica

~~VENI, VIDI, SCRIPSI~~

( Ik kwam, ik zag en ik schreef)

JeweLilly
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » di 10 okt 2006 17:15

Gebruik een borgveertang/zekeringstang. Die gaan open als je er in knijpt en andersom
Groetjes Lilly

stoffeltje
Bead Discoverer

Bericht door stoffeltje » di 10 okt 2006 18:02

Voor het dichtknijpen gebruik ik de platbektang. Ik plak dan aan de binnenkant van de bek schilderstape om beschadigingen te voorkomen.
Groetjes Thea

Gesloten