Hoe maak je zelf een kettelstiftje voor een hangertje ?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Dylano
Bead Interested
Hoe maak je zelf een kettelstiftje voor een hangertje ?

Bericht door Dylano » wo 25 feb 2004 10:10

Ik heb een aantal rollen verzilverd draad gekocht om te kettelen en het bevalt mij prima en het is ook veel voordeliger dan die kant en klare kettelstiften. Alleen als ik oorbellen of een hangertje wil maken gebruik ik nog een kant en klare kettelstift. Is het mogelijk om die misschien ook zelf te maken, hoe maak je dan een knoopje of zo aan de onderkant??
Gr.Dylano

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 25 feb 2004 10:17

ik denk dat je bedoelt dat je een nietstift gebruik? dat kan je inderdaad niet zomaar zelf maken, maar ik heb wel gisteravond een trucje bedacht om te zorgen dat de kraal hangt zonder een duidelijk oogje eronder. ik heb eerst de kraal geregen op de rol ijzerdraad, vervolgens heb ik onderaan een mooi plat rondje gebogen, beetje zoals bij http://www.creadream.nl/vb/wire_dunvoor ... ngergr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; . op zo 'n manier heb je iets plats wat niet opvalt en kan de kraal toch ergens op leunen. zodra het rondje groot genoeg is, buig je de raad naar het midden van de rondje, zodat de kraal echt op het rondje kan leunen. vervolgens knip je de draad af van je rol (zorg wel dat je minimaal 1 cm overhoudt) en van dat restje kettel je vervolgens een oogje. je kan op http://www.creadream.nl/vb/kettelen/bedelveneziagr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; zien hoe het ongeveer lijkt. het valt normaal minder op, nu zie je het een beetje omdat de kralen iets omhoog schoven toen ik het neerlegde.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 25 feb 2004 10:58

Je kan nietstiften wel zelf maken maar dan moet je Echt zilver gebruiken en geen verzilverd draad.
JE kan het dan eventueel met het gasstel smelten en dan als het een klontje is het plat duwen op een tegeltje ofzo. Je bent waarschijnlijk sneller en goedkoper uit als je een zakje koopt ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

ellytje
Bead Believer

Re: Hoe maak je zelf een kettelstiftje voor een hangertje ?

Bericht door ellytje » zo 29 feb 2004 19:55

Dylano schreef:Ik heb een aantal rollen verzilverd draad gekocht om te kettelen en het bevalt mij prima en het is ook veel voordeliger dan die kant en klare kettelstiften. Alleen als ik oorbellen of een hangertje wil maken gebruik ik nog een kant en klare kettelstift. Is het mogelijk om die misschien ook zelf te maken, hoe maak je dan een knoopje of zo aan de onderkant??
Gr.Dylano
Waar koop je dan dat draad?

Dylano
Bead Interested

Bericht door Dylano » ma 01 mar 2004 09:24

Dat draad koop ik gewoon bij de hobbywinkel het is verzilverd draad o,8 mm dik en kost 1,75 voor 6 meter (!) Dus dat is hartstikke goedkoop, maar ik krijg het niet voor elkaar om een mooie nietstift te maken, nou ja die koop ik dan wel.

Gesloten