hoi, vraagje over schelpen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
bine
Bead Anonymous
hoi, vraagje over schelpen

Bericht door bine » zo 03 sep 2006 12:57

hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje over het maken van een ketting met schelpen! Ik heb op vakantie een hele tas vol schelpen geraapt en wil daar nu kettingen etc van maken...sommige schelpen hebben al een gaatje, maar de meeste niet! Ik weet niet goed hoe ik daar het beste een klein gaatje in kan maken...iemand ideeën?
Ik heb nog nooit zelf echt sieraden gemaakt, dus heb veel aan dit forum en al veel mooie sieraden gezien die jullie zelf hebben gemaakt! Echt knap, ik hoop dat ik ooit ook zo goed word. Ik heb t weekend bij de knutselwinkel wel al wat draad en slotjes en klemmetjes (had ik nodig maar geen idee waar ik ze voor moet gebruiken) gekocht en natuurlijk mooie houten kralen om te gebruiken bij de schelpen, nu nog 1 geheel van maken, haha!
Dus als iemand ideeën heeft over een mooie ketting met schelpen en houten kralen, dan zou dat heel fijn zijn! Ik heb er echt nog geen verstand van! Ik weet niet eens hoe ik het beste een draadje aan dat slotje kan maken, niks dus!
Alvast bedankt en mocht ik al iets kunnen maken, dan zet ik het natuurlijk op dit forum!
Groetjes
SABINE
HOME is where your HEART is

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 03 sep 2006 13:00

Hey Sabine, welkom hier! We zullen je met veel plezier helpen hoor :D Allereerst, wat voor draad heb je gekocht? Als je de naam niet kent, probeer het anders eens te beschrijven?
ipoingtudut

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » zo 03 sep 2006 13:07

Hallo en welkom op dit forum!

Ik heb laatst ook een vraag gesteld over gaatjes maken in schelpen en heb daar wat reactie op gekregen, zie hier:
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=

Verder kun je met de zoekfunctie heel veel schelpen crea's vinden. Zet in het zoekveld "schelp" en selecteer dan alleen het "Show je eigen creaties" forum, en je ziet allerlei mooie voorbeelden.

Succes!
~Audrey~

Marlies/Hex-sieraden
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marlies/Hex-sieraden » zo 03 sep 2006 13:45

Ik heb bij de tandarts boortjes gehaald (gratis!!) en dat ging prima
Hex

bine
Bead Anonymous

ah bedankt alvast

Bericht door bine » zo 03 sep 2006 14:25

hallo daar ben ik weer,
Wat leuk al meteen reacties.
Ik heb een paar verschillende draden gekocht, waar onder waxkoord en nylondraad.
Ik ga dadelijk ook even kijken bij de creaties om ideeën op te doen, maar het belangrijkste is denk ik veel oefenen en ook m gaatjes maken want nu met een spijkertje gaan ze allemaal stuk! Niet leuk, wat voor boortje van de tandarts en hoe gebruik je die dan? In een apparaat of gewoon draaien?

X BINE XX

Brennie
Bead Interested

Bericht door Brennie » zo 03 sep 2006 19:13

Mijn vriend (en ik ook sinds korte tijd, zie een van mijn creaties...) schildert miniatuur poppetjes (o.a. Warhammer), en die moet je eerst zelf in elkaar zetten. Omdat de armpjes etc nogal fragiel zijn en het contactoppervlak om te lijmen nogal klein is, boren we gaatjes in arm en romp om er een pinnetje (lees: stukje kettelstift :) ) in te doen voor extra stevigheid. De gaatjes boren we met een klein handboortje, het kleinste boortje is denk ik 1 mm groot ofzo, of nog kleiner misschien wel. Hij heeft dat boortje gekocht in een winkel waar hij zijn poppetjes koopt, maar je kunt er vast ook wel een bij een bouwmarkt kopen. Een voorbeeld heb ik gevonden op de Warhammer online store-site:

http://uk.games-workshop.com/storefront ... nav=300810" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan weet je hoe ie eruit ziet. Succes met boren....
Groetjes,
Brenda

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » zo 03 sep 2006 21:05

Een "pin vise" vind je niet in de bouwmarkten. :(

Ik heb ze al allemaal afgelopen hier, zelfs bij de lokale ijzerhandel winkel hadden ze hem niet. :cry:

Ben er al langere tijd naar op zoek, dus hoe heten die winkeltjes waar je dat poppenspul kan kopen?
Dan kan ik eens op zoek naar zo'n winkel, wie weet misschien is er zelfs nog eentje hier in de buurt.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » zo 03 sep 2006 21:08

Voor ik het vergeet, in het vorige topic zag ik het niet staan.

Je moet als je gaatjes in schelpjes gaat boren het schelpje onder water houden en dn boren.

Dit heeft 2 redenen.

* het boortje koelt meteen af
* bij het boren van schelpen komt een damp / stof vrij wat irritatie kan veroorzaken, in amerika roepen ze ook dat het giftig kan zijn.

Dus onder water en liefs nog met een stofkapje op. :D :D
Afbeelding Carina

Afbeelding

Brennie
Bead Interested

Bericht door Brennie » zo 03 sep 2006 21:51

Omdat ik niet weet of ik hier reclame mag maken voor bepaalde merken, zal ik even een PB sturen over het boortje. Mochten er meer mensen willen weten hierover, dan hoor ik het wel.
Groetjes,
Brenda

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » ma 04 sep 2006 07:31

Dan je wel Brennie,

Ik heb al een adres hier in de buurt gevonden. Ik zal ze straks of morgen even bellen.

Afbeelding
Afbeelding Carina

Afbeelding

bine
Bead Anonymous

Bericht door bine » ma 04 sep 2006 09:45

ah nou alweer bedankt! Ik wil die naam van die winkels dan ook wel, misschien is er ook wel 1 bij mij in de buurt! Ik hoop het! En bedankt voor de onderwaterborentip, we willen natuurlijk zelf wel lang genieten van onze creaties en met gif kom je niet ver!
Meer tips zijn altijd welkom en natuurlijk ook voorbeelden van creaties!

X BINE

Gesloten