Sleutelhanger; rijgen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Valanano
Bead Discoverer
Sleutelhanger; rijgen

Bericht door Valanano » vr 11 aug 2006 14:28

Ik wil een sleutelhanger gaan maken en dan wil ik gaan rijgen. Net heb ik bij de voorbeelden van deze site een paar leuke ideeen gezien, maar nu vraag ik me af hoe je dat rijgdraad mooi afrond?

Je zet 'm toch aan het begin vast met 'n knijpkraaltje? Maar aan het eind, bij de laatste kraal, waar laat je het draad dan? Er staat ook een sleutelhanger op met wat dikker draad en daar zie ik dat er op het eind een knoopje zit, maar dat kan toch niet bij dat dunne rijgdraad?

Pfff :roll: Tis vast heel simpel, maar snap er niks van.. :?
Afbeelding
Nog heeeel veel nachtjes wachten op ons kleine wondertje...

joalycke
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door joalycke » vr 11 aug 2006 14:40

er zijn wel wat mogelijkheden. Je kan na de laatste kraal geregen te hebben een knijpkraal plaatsen en vast knijpen. Daarna knip je het draad zo strak mogelijk tegen de knijpkraal af. Zo heb je geen draad over en is het netjes afgewerkt met een knijpkraal. Dit is maar een optie hoor!
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 11 aug 2006 14:48

Ik gebruik geen knijpkralen bij ringen en sleutelhanger, enkel bij kettingen en armbanden.
Ik maak gewoon in het begin een knoopje en op het einde ook, na het knoopje rijg je dan gewoon nog zo ver mogelijk terug door de kralen. Is ook heel erg stevig hoor!!

Valanano
Bead Discoverer

Bericht door Valanano » vr 11 aug 2006 14:49

Vraag me dan alleen wel af of die knijpkraal wel blijft zitten, en of het niet erg opvalt.. Zal het wel gewoon even proberen, dan merk ik het vanzelf!

Thx in ieder geval! :yes:
Afbeelding

Valanano
Bead Discoverer

Bericht door Valanano » vr 11 aug 2006 14:50

Dankjewel Fieke, dat kan ook natuurlijk! Voordeel is wel dat ik dan niet zit te lummelen met die knijpkraaltjes, ben 'k nooit zo'n held in :?
Afbeelding

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 11 aug 2006 14:53

Idd dat is zo, vroeger gebruikte ik ook knijpparels en heb eens zo'n ring gehad en dat knijpkraaltje stak altijd in mijn vinger en daarom doe ik het nu met knoopjes!!

Valanano
Bead Discoverer

Bericht door Valanano » vr 11 aug 2006 14:55

Herkenbaar :? Die paar keer dat ik het heb geprobeerd, heeft 't me meer dan 1 knijpkraal gekost (iedere keer ging er weer wat fout) en wanneer die uiteindelijk goed zat, vond ik het er vaak weer niet mooi uti zien... :roll:

Maaaar, 'k zal het denk gewoon allebei wel even proberen, kijken wat steviger is en wat mooier staat.
Afbeelding

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 11 aug 2006 14:57

Ik gebruik normaal 0.25 mm nylondraad en daar kan je stevige knoopjes in maken die toch niet zo zichtbaar zijn vind ik..

Gesloten