Beetje rare vraag misschien, over jasseron
Nou nou, jullie zullen wel denken, precies 1 dag geregistreerd en nu al een vraag. Maar ja, het is nu eenmaal niet anders.
Ik zag hier online al die mooie jasseronarmbanden en dat wilde ik ook wel eens proberen. Dus heb ik 7mm jasseron besteld en de kralen van de xenos gehaald. Op het internet vond ik een beschrijving hoe je het moest maken dus ben ik aan de slag gegaan.
Maar nu dan mijn vraag/probleem. Ik heb hem nu af en als ik hem neerleg dan is ie geweldig mooi. Maar hij trekt als het ware helemaal krom en strak. Als je hem dus omdoet dan komt het jasseron op je pols en staan de kralen als het ware "in de lucht". De vraag is nu dus....wat heb ik niet goed gedaan? Of hoord het zo en had ik dat gewoon niet door? Ook toen de kralen er nog niet in zaten "trok ie al krom".
Hopelijk heb ik het zo een beetje goed uitgelegd en kan iemand van jullie me helpen.
Liefs
Ik zag hier online al die mooie jasseronarmbanden en dat wilde ik ook wel eens proberen. Dus heb ik 7mm jasseron besteld en de kralen van de xenos gehaald. Op het internet vond ik een beschrijving hoe je het moest maken dus ben ik aan de slag gegaan.
Maar nu dan mijn vraag/probleem. Ik heb hem nu af en als ik hem neerleg dan is ie geweldig mooi. Maar hij trekt als het ware helemaal krom en strak. Als je hem dus omdoet dan komt het jasseron op je pols en staan de kralen als het ware "in de lucht". De vraag is nu dus....wat heb ik niet goed gedaan? Of hoord het zo en had ik dat gewoon niet door? Ook toen de kralen er nog niet in zaten "trok ie al krom".
Hopelijk heb ik het zo een beetje goed uitgelegd en kan iemand van jullie me helpen.
Liefs
Waarschijnlijk zijn de kralen net iets te groot voor de ruimte tussen de jasseron. Weet niet zeker hoor maar denk dat het daardoor strak trekt, en als het dus wel goed past gaan de kralen naar boven. Wat je kan doen is:
- kleinere kralen
- ipv 1 ring overslaan 3 ringen overslaan. Dan is er dus meer ruimte voor de kralen, maar misschien teveel.
En vragen mag altijd, ook al is het 1ste of 100ste vraag.
- kleinere kralen
- ipv 1 ring overslaan 3 ringen overslaan. Dan is er dus meer ruimte voor de kralen, maar misschien teveel.
En vragen mag altijd, ook al is het 1ste of 100ste vraag.

Hoi!
Ik heb dat ook wel eens gehad!
Hij was zo stug dat hij niet mooi viel.
Bij mij lag het toen aan t jasseron. Dat was te stug en viel niet mooi.
Was ook niet meer mooi terug te buigen.
Kon je hem, voordat je kralen erop gingen, ook al niet lekker meer buigen, dat er haast geen ruimte tussen de ringetjes zat?
Dan zou het kunnen zijn dat het jasseron te dik en te groot is.
Zou je het eens kunnen proberen met een heel klein stukje dunner draad, als je dat hebt.
Als het dan niet zo word, dan ligt het aan je draad!
Dat is het enige wat ik kan bedenken!
Naast wat Sandra al zei
Succes!!!
Ik heb dat ook wel eens gehad!
Hij was zo stug dat hij niet mooi viel.
Bij mij lag het toen aan t jasseron. Dat was te stug en viel niet mooi.
Was ook niet meer mooi terug te buigen.
Kon je hem, voordat je kralen erop gingen, ook al niet lekker meer buigen, dat er haast geen ruimte tussen de ringetjes zat?
Dan zou het kunnen zijn dat het jasseron te dik en te groot is.
Zou je het eens kunnen proberen met een heel klein stukje dunner draad, als je dat hebt.
Als het dan niet zo word, dan ligt het aan je draad!
Dat is het enige wat ik kan bedenken!
Naast wat Sandra al zei

Succes!!!
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Als er nog geen kralen inzitten kan je die meestal nog een beetje plooien maar niet meer helemaal recht. Probeer dat ook niet want dan kan je opnieuw beginnen met 2 stukken jasseron
Je kralen zijn best van hetzelfde formaat als het jasseron. Dus in jasseron van 7mm, ook kralen van 7mm, dat is vaak het mooiste

Je kralen zijn best van hetzelfde formaat als het jasseron. Dus in jasseron van 7mm, ook kralen van 7mm, dat is vaak het mooiste
Hmm, ik vraag me af of ik het dan niet gewoon goed gedaan heb maar denk dat het verkeerd is.
Hoe hoort een armband van jasseron er vervolgens uit te zien als je hem om hebt? Licht het jasseron dan tegen je arm aan en staan de kralen als het ware omhoog? Of ligt het allemaal tegen je arm aan en hangen de kralen als het ware naar beneden?
Beetje moeilijke uitleg misschien maar misschien snapt iemand mijn gebrabbel...hihihihi
liefs
Hoe hoort een armband van jasseron er vervolgens uit te zien als je hem om hebt? Licht het jasseron dan tegen je arm aan en staan de kralen als het ware omhoog? Of ligt het allemaal tegen je arm aan en hangen de kralen als het ware naar beneden?
Beetje moeilijke uitleg misschien maar misschien snapt iemand mijn gebrabbel...hihihihi
liefs
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik heb het ooit geleerd op een workshop op een kralenmeeting en toen heb ik hem zo gemaakt dat de kralen samen met de jasseron "staan"...het klopt wel dat als hij af is dat de vorm al rond is maar het hoort zeker niet strak om je arm te zitten en ook niet dat de kralen ertussenuit piepen.
Je kunt inderdaad proberen met kleinere jasseron of dezelfde die je nu hebt maar met een maat kleinere kralen, of meer ruimte ertussen.
Je kunt inderdaad proberen met kleinere jasseron of dezelfde die je nu hebt maar met een maat kleinere kralen, of meer ruimte ertussen.
Groetjes Els,
Ik heb een tijdje geleden een jasseron armband gemaakt, het was de eerste keer dat ik hem maakte. Bij mij staat hij ook gewoon rond als hij af is. De kralen vallen er wel gewoon tussen. Maar volgens mij moeten de parels van de xenos in 7 mm jasseron passen. Heb je het geregen op staaldraad? Heb je die wel strak aangetrokken? Want als daar speling in zit dan piepen je parels er ook een beetje tussen uit.
Hoi Dames (en misschien ook wel heren, maar dat weet ik niet zeker)
Voor de duidelijkheid heb ik toch maar even een fotootje gemaakt van de armband.
Zo ziet ie eruit:
En zo ziet ie uit als ik hem om heb....lijkt me toch niet helemaal goed of wel?
Bedankt voor de hulp en antwoorden in ieder geval maar weer.
Liefs
Voor de duidelijkheid heb ik toch maar even een fotootje gemaakt van de armband.
Zo ziet ie eruit:

En zo ziet ie uit als ik hem om heb....lijkt me toch niet helemaal goed of wel?

Bedankt voor de hulp en antwoorden in ieder geval maar weer.
Liefs
-
- Bead Discoverer