hotfix steentjes

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Verena
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Verena » ma 26 jun 2006 16:17

De steentjes worden met de goede kant op de folie geplakt. Dit geheel plak je op de kleding, waar de applicatie moet komen. Van de achterkant strijken, laten afkoelen, klaar..........
De kandi kane is er niet, om patronen uit te stippelen. Dit apparaat is alleen voor het plakken gemaakt.
Patronen kun je overbrengen met transferpapier, strijkpatroon of krijt.
Voor deze vragen kun je echt beter op de link kijken, die ik boven al heb genoemd. Er is daar ook een forum, waar je met deze vragen terecht kunt.
Groetjes,
Verena

lisette_vandermeij
Bead Anonymous

Bericht door lisette_vandermeij » di 27 jun 2006 07:41

Ik weet dat de Kandi Kahn er is om steentjes mee te plakken, ik heb het zelf thuis.
Ik zal uitleggen wat ik graag zou willen:

Ik ontwerp als grafisch vormgever een woord op de computer. Dit woord in een leuk lettertype print ik uit. Vervolgens moet dit woord op de een of andere manier op het shirt komen zodat ik het kan gaan beplakken met hot fix steentjes met de Kandi Kahn. Maar hoe krijg ik dit woord of een afbeelding op een shirt zonder een transferlaag aan de voorkant te hebben?

Ik hoorde van Kippers Hobby dat zij die Fashion folie niet meer verkopen. Weet iemand hier een ander adresje?

Verena
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Verena » di 27 jun 2006 13:44

Hallo Lisette,
Hier even een korte beschrijving:
Print de gewenste text uit
Leg er een transparant papiertje overheen
Teken het patroon over op het transparante papier
Draai het transparante velletje om, zodat je de text in spiegelbeeld ziet.
Neem een krijtpotlood of een strijkpatroonpotlood en zet met kleine puntjes het patroon op de achterkant van het transparante papiertje.
Op de plaats van de puntjes komen later de strassjes
Bij het gebruik van krijt, draai je het papier om en je drukt met de duim of een ander voorwerp het puntjespatroon op de stof. Klaar..........
Let op, dat je er met de hand niet te vaak overheen gaat, dan verdwijnt de krijt.
Als de steentjes geplakt zijn, kun je de rest krijt makkelijk uit de stof borstelen.
Als je een strijkpatroonpotlood hebt gebruikt, strijk je het puntjespatroon op de stof. Evtl. zichtbare puntjes naast de steentjes verdwijnen tijdens de eerste wasbeurt.
Dit is maar een korte beschrijving en ik hoop, dat je ermee uit de voeten kunt.
Groetjes,
Verena

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » wo 28 jun 2006 17:38

Hier hebben ze ook transferfolie (is duitse site);

http://www.gogoritas.com/index.php?site ... ce62d9ca96" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Helena

klaasje
Bead Interested

ANDERE WERKWIJZE

Bericht door klaasje » za 29 jul 2006 13:39

Hoi,

zelf werk ik veel met de strass steentjes. maar de kandi kane heb ik nog nooit gebruikt, ik doe het altijd met een strijkijzer, veel makkelijker (denk ik).
ik leg de steentjes op de gewenste wijze op de stof neer, afhankelijk van het soort stof er dan een theedoek overheen en dan een goed warme strijkbout er ca 10 tot 15 seconden recht bovenop zetten. voordeel is dat je zo een redelijk aantal steentjes tegelijk op de stof vast kan zetten.

voor degenen die op zoek zijn naar iemand met een groot assortiment kleuren en soorten strass steentjes en metalen opstrijkitems, stuur me een pb berichtje, dan stuur ik je meer info. waar ik ze altijd inkoop kom ik goedkoop aan mijn steentjes en ze doen het perfect.

o ja en voor wat betreft het wassen, ik was ze altijd op 40 graden en niet in de droger, gaat perfect!

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 29 jul 2006 14:30

Ik heb ergens gelezen op een andere forum dat de steentjes er snel kunne verschuiven als je ze strijkt met de strijkbout?
:wink: Ik vindt zelf namelijk ook erg leuk die bling bling steentjes alleen was niet van plan om er z'on ding voor te kopen
:engel: Groetjes Eveline

klaasje
Bead Interested

Als je de strijkbout echt even stil laat staan...

Bericht door klaasje » za 29 jul 2006 21:45

hoi

als je de strijkbout echt even helemaal stil laat staan dan verschuiven ze echt niet. dus recht neerzetten, geen strijkbewegingen maken. en precies werkt het ook zo, ik heb een diddl gemaakt ermee, een hello kitty en nog heel heel erg veel meer, helemaal van de bling zeg maar, hihi.

op hele kwetsbare stoffen gebruik ik trouwens iets heel anders, namelijk een lijmpistool wat ik hier speciaal voor gekocht heb (als je ooit eens lijm in het pistool hebt gehad dan blijft hij nog heel lang lekken nl). zodra die goed warm is geworden kan je de steentjes daarmee ook vastmaken, alleen moet je het puntje van het pistool er dan 25 seconden ophouden, duurt dan iets langer voordat de lijm gesmolten is, maar het werkt wel. zo heb ik bijvoorbeeld mijn moonboots geblingt, erg leuk.

hoop je zo wat verder geholpen te hebben, groetjes, klaasje[/img]

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » zo 30 jul 2006 11:35

:D Wat slim zeg van dat lijmpistool! :wink: mmh ik heb er nog een ergens liggen geloof ik
:engel: Groetjes Eveline

Gesloten