haken???

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
mir
Bead Designer
Contacteer:
haken???

Bericht door mir » vr 13 feb 2004 20:36

hoi meiden (volgens mij hebben we hier geen mannen, of wel?)

ik zit jullie sites nog wel eens door te bladeren, en dan kom ik af en toe gehaakte kettingen tegen. misschien een domme vraag, maar wat moet ik me daarbij voorstellen en hoe krijg je daar nou die kralen tussen.
groetjes mirjam :?: :roll:

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » vr 13 feb 2004 21:42

tjah dat vraag ik me ook al heeeeeel lang af :?.. k heb al op http://www.beadcrochet.com gekeken.. alleen ik werd er niet veel wijzer van.. :?
Groetjes
Afbeelding

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » za 14 feb 2004 11:36

Er zijn hier al meerdere topics over gestart in het verleden.
Maar tis eigenlijk heel simpel en ontzettend leuk om te doen (beetje verslavend soms :lol: ).
Je rijgt eerst kralen op voldoende gecoat staaldraad (let op je hebt al vaak 5 meter voor een fijnere nodig, voor een grove die je een paar keer om je hals wikkelt heb je wel 10 meter nodig!). Ik laat de draad altijd op het klosje zitten om 'knikken' te voorkomen. De draad waar ik mee haak houd ik kort, ik plak dan een reepje plakband op het klosje om verder afrollen van de draad te voorkomen.
Indien je voldoende kralen hebt geregen (ongeveer 50 cm kleinere kralen voor een dichte,fijne ketting of rond de 50 grote kralen voor een open, grove ketting), kun je lossen gaan haken.
Voor een fijne gebruik ik haaknaald no.2 en voor een grove no.5.
Bij een fijne ketting haak ik eerst een losse, haak dan een kraal mee, dan weer een losse, etc. En bij een grove ketting haak ik ongeveer 5 lossen en dan een kraal, etc. Dit kun je naar eigen smaak allemaal varieeren.
Je kunt ook meerdere strengen haken, dan werk ik af met een kalotje en anders met 2 knijpkraaltjes.
Hopelijk is het duidelijk!
Op mijn site staan heel veel gehaakte kettingen. :wink:

mir
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door mir » za 14 feb 2004 16:50

dank je wel Fester, ik ga het denk ik maar toch eens proberen.Je hebt trouwens een hele mooie site
groetjes mirjam(mir) :roll:

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » za 14 feb 2004 17:08

Jij bedankt voor het complimentje. :wink: Laat je je creatie zien hier op het forum? Ben altijd wel nieuwsgierig en misschien doe jij het net weer anders waardoor ik weer wat van jou kan leren!

mir
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door mir » za 14 feb 2004 17:15

hi hi ik ben nog niet zo ver gevorderd als jullie hoor.Ik doe me best en ik heb al een eigen website waar je ze op kan zien.Ik moet zeggen dat het steeds beter gaat.Mijn website is door familie omstandigheden nog niet klaar,ben wel bezig om wat prijzen te bedenken.Maar neem eens een kijkje, dan hoor ik graag wat je er van vind
groetjes mirjam :lol:

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » za 14 feb 2004 19:11

Mooie site Fester. Heb je al die kettingen voor jezelf gemaakt? :? Zijn er wel een hele boel :!: :wink:
Groetjes Ellen.

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » zo 15 feb 2004 19:11

Haha, nee hoor. Veel voor anderen. Soms maak ik iets omdat ik de techniek uit wil proberen en sloop ik het later weer.
Ik draag niet zo gauw sieraden, op het werk is het al moeilijk. Ik probeer wel wat meer te dragen, want anders is het ook zo jammer!

Gesloten