Ok daar komt mijn uitleg:
je maakt meerdere steken door de draad rond de haakjes te draaien dus gewoon rond alle 4 de haakjes 1 rondje maken. Begrijp je wat ik bedoel? niet per haakje dus maar een rond om de 4 haakjes.
dan trek je de onderste over de bovenste van het haakje af en trek je de draad die onderuit het klosje hangt aan (of je hangt daar een gewichtje aan)
Als je kralen mee gaat punniken moet je de kralen op de draad rijgen (kleine rocailles) en dan doe wanneer je de draad rond de krammetjes trekt een kraal precies tussen de pootjes van 1 krammetje. Kunnen ook meerder rocalles zijn ligt aan de groote.
Als je grote kralen wilt gebruiken dan moet je zorgen dat je dus eerst een stukje hebt gepunnikt en dan doe je een grote kraal in de tunnel van het klosje en als het goe dis blijft die dan tussen de draden hangen. Daarna punnik je weer een paar steken en doe je er weer een kraal in enz enz!
Wat ook nog leuk is is om een patroon te punniken... ik bedoel dan dat je steeds een bepaald aantal rocailles rijgt en dan bv een andere kleur of een andere kraal... als je het goed uittelt kan je een soort spiraal krijgen op je punnik werk. Kijk maar naar mijn creatie:
http://groups.msn.com/TrishWels/ketting ... PhotoID=90" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb dus zilveren rocailles gebruikt en dan afgewisselt met een rode en een vlindertje. De vlindertjes zitten rondom de ketting.ik heb hiervoor een soort dik zilver garen gebruikt!
ik hoop dat je er wat aan hebt! en anders vraag je maar raak!
Succes!