Ring met zeef

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sandy
Bead Reader
Contacteer:
Ring met zeef

Bericht door Sandy » ma 01 mei 2006 17:07

Hallo allemaal!

Ik had een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil grag een ring maken, en ik heb een leuk voorbeeld gezien in het boekje parelsieraden van Anneke radsma-rietveld.
In dit boekje heb ik op blz 15 een hele leuke zwart/ zilvere ring gezien.
ik heb hem al een paar keer proberen te maken, maar het lukt me niet.
Ook heb ik al overal op deze gekeken of er eregns iets stond over een ring maken met een vaste zeef.

Mijn probleem is namelijk dat ik niet weet hoe je die draden vast moet zetten, hoe dat werkt met die zeef.
Ook heb ik een ring met een losse zeef, en hier staat dat je een ring moet gebruiken met een vaste zeef. Maakt dit uit? Zit er veel verschil tussen die ringen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Of misschien weet iemand wel sites waar ringen worden gemaakt met een zeef.
Alvast bedankt!!!!!!!

Groetjes sandy

miss beady
Bead Designer

Bericht door miss beady » ma 01 mei 2006 17:50

Ik heb ook eens zo'n ring gemaakt. Ik heb de draden er gewoon door heen geweven. Niet volgens een bepaald patroon, maar gewoon naar eigen inzicht.
Dat heb ik gedaan met nylondraad en uiteindelijk heb ik de beide uiteinden met een knijpkraal aan elkaar verbonden, aan de achterkant uiteraard. Dit is mogelijk omdat het zeefje enigszins bol staat.

Succes.

p.s ik had een losse zeef die met vier haakjes vast gezet werd aan de ring. Deze haakjes zaten aan de ring. Eigenlijk hetzelfde systeem dan sommige kastjes waar een similisteen in moet.
Afbeelding

marith
Bead Designer

Bericht door marith » ma 01 mei 2006 21:57

ik heb wel een beschrijving voo reen ring met een zeef. als je even mij je emailadres pb't dan stuur ik het je!
xxx, marith
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Gesloten