choker met steen in het midden

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marieke
Bead Fan
choker met steen in het midden

Bericht door Marieke » wo 09 apr 2003 22:20

Hi allemaal,
ik zag gisteren de film Salo van Pier Paolo Passolini (was trouwens walgelijk, maar goed) waarin een vrouw een hele mooie ketting om had & nou wilde ik die ketting na gaan maken. Twee probleempjes; ik weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken & ik weet niet waar ik de materialen moet kopen. Lekker cryptisch allemaal dit, dus laat ik maar eens beginnen die ketting te beschrijven. Het was een choker waarin in het midden een ovale steen zat, daaromheen zaten kraaltjes (als omhulsel aan de buitenranden) & het bandje leek wel gewoven. Volgens mij heet zo'n steen in het engels een cabochon, maar ik heb nu dus geen idee waar ik die in Nederland kan kopen & ook niet hoe ik die in een soort netje van kralen kan krijgen. Hopelijk kunnen jullie me helpen, want die ketting was echt heeeeeeeeeeeel mooi. Toch nog een lichtpuntje in zo;n donkere film!!!! :)
knuffel Marieke

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 10 apr 2003 18:20

Ik heb een uitleg hoe je een cabuchon moet maken dus als je interesse hebt,laat het me weten.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

cabuchon

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 11 apr 2003 07:07

Hoi Hennie,

Ik denk dat er wel meer ge?nteresseerd zijn (ik bijvoorbeeld ook) in die technniek, zou je hem aan Sandra kunnen/willen mailen zodat zij hem op haar site kan zetten?

Groetjes,

Esther

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 11 apr 2003 18:01

Bij de links staat perlentraum.de Kijk bij anleitungen, daar staat een duidelijke uitleg van een cabochon.
Groetjes Hennie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 11 apr 2003 18:03

op http://www.perlentraum.de/perlenhobby/a ... perlen.htm" onclick="window.open(this.href);return false; om precies te zijn, techniek die ze gebruiken is peyote stitch, ik zal een keer een pagina met uitleg over peyote stitch toevoegen aan mijn site.

Gesloten