De spiraal

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Rianne
Bead Fan
Contacteer:
De spiraal

Bericht door Rianne » vr 07 feb 2003 10:51

Hallo allemaal.
Ik heb een vraagje hier op site staat een techniek, de spiraal. Ik heb hem al vaker gezien, maar ik snap iets niet. Als ik de uitleg op de site helemaal heb gevolgd, Hoe ga ik dan verder? Blijf ik dan vier kralen en een grote rijgen en door een grote heen steken??? En wordt het dan wel rond?? Ik zou het hartstikke fijn vinden als iemand hierop het antwoord wist, want ik snap het echt niet :?
groetjes Rianne

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » vr 07 feb 2003 12:04

Hallo Rianne,

Waarschijnlijk bedoel je techniek van de dutch spiral, of niet!
In het begin dacht ik ook dat het niets zou worden, maar na een paar keer oefenen kwam ik een stuk verder.

eerst heb een oefenstukje gemaakt, dmv 2 soorten/kleuren kralen. Heb toen kleine rode kraaltjes gebruikt en wat grotere witte. (dan is het wat overzichtelijker) Daarna met de uitgeprinte pagina op schoot precies doen wat er staat en niet na een paar "regeltjes" stoppen, want in het begin ziet het er wat bobbelig uit en dat trekt wel weer recht. Na 1 of 2 cm wordt het een heel mooie egale spiraal.

Als je eenmaal het systeem doorhebt met de echte ketting beginnen. Veel succes en hoop dat je er wat aan hebt :)
groetjes
Marike

Rianne
Bead Fan
Contacteer:

Dus eh....

Bericht door Rianne » di 11 feb 2003 16:59

Dus als ik het goed heb gewoon doorgaan met rondsteken en dan wordt het vanzelf een spiraal???

Ja sorry dat ik het nog eens vraag maar ik ben blond

liefs Rianne

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 feb 2003 17:56

rianne je zou eens moeten weten hoeveel ik wel niet zat te prutsen in het begin. :wink: vooral het beginnetje is ook lastig, als je hem eenmaal rond heb valt het best mee. en als je het eenmaal snap is het heel makkelijk. het komt erop neer dat je steeds de helft van ?n cirkel rijgt. bv 4 kralen (1 helft), draad door reeds geregen kraal, weer 4 kralen (= 2de helft). je kunt het beste met 2 kleuren beginnen, 1tje waar je veel van gebruikt en 1 waar je weinig van gebruikt. de kraal waar je weinig van gebruikt is waar je steeds weer doorheen rijg. in ieder geval, kijk maar goed naar de tekeningen, mij hielp dat in ieder geval. succes! enneh, heb geduld, mij lukte het ook niet in 1x.

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » di 11 feb 2003 18:34

Hi Rianne,
ik ken je probleem wel. Maar 1 raad van een oud & wijs iemand; GEEF NIET OP!!!!!
Misschien moet ik mijn eigen raad maar eens op gaan volgen :oops:
knuffel Marieke

Rianne
Bead Fan
Contacteer:

ik ga het proberen

Bericht door Rianne » di 11 feb 2003 21:13

Allemaal bedankt voor jullie reacties en tips,
Ik ga het echt proberen, want ik vind het er heel erg mooi uitzien. Kan het met nylondraad of is dat er totaal niet geschikt voor??

Hartstikke bedankt en mocht het zo zijn dat ik jullie bij kan staan, dan doe ik dat natuurlijk graag, maar ik denk niet dat jullie veel wijzer van me worden :lol:

Groetjes
Rianne

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 feb 2003 22:48

het kan op zich met nylondraad. je hebt echter veel draad nodig, waardoor je halverwege draad moet afwerken en met nieuw draad verder moet gaan. en dan hou je kriebelige einde over...je kunt dus het beste met garen werken. vooral nymo werkt prettig, nymo kun je bestellen bij http://www.kralewerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . ik begon eerst met nylondraad maar daarna deed ik het met garen.

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 11 feb 2003 23:02

Dat is idd nog zo'n techniek die ik al lang eens wil uitproberen, maar de moed nog niet gehad heb om eraan te beginnen. Geduld is ook niet mijn sterkste kant :oops:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 feb 2003 23:07

het valt echt mee hoor meiden....ik kwam er ook eerst niet uit, totdat ik tekening had. tis eigenlijk best makkelijk....veel werk, maar makkelijk.

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » wo 12 feb 2003 10:07

Nylon kan prima, maar ik zou wel zo'n klosje kopen waar veel opzit, want anders kom je niet zover. (ook niet te dik nylondraad nemen, anders kun je geen knoopjes maken om de draad af te hechten)
pfff, veel kralen en veeeel garen/draad, maar wel de moeite waard. :wink:

Marike

Gesloten