armbanden schieten los

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Dieneke
Bead Discoverer
Contacteer:
armbanden schieten los

Bericht door Dieneke » di 14 mar 2006 12:17

Hallo allemaal,

Tijdje niet meer geweest hier, even een tijdje geen zin meer gehad om bezig te zijn. Met mijn site ben ik trouwens wel bezig geweest :wink: maar dat terzijde....
Heb een probleem met mijn armbandjes, na een tijdje gaan ze kapot, of tenminste de kalotjes gaan eraf met knijpkraal enal. Zet ze al vast met twee knijpkralen en druppeltje alleslijm maar het mag niet baten....
Wat doe ik verkeerd?? Kan ik niet hebben natuurlijk.

Liefs en alvast bedankt voor jullie reacties

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » di 14 mar 2006 12:34

Wat voor draad gebruik je dan?
Irene van der Maas

Fairyland
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Fairyland » di 14 mar 2006 14:09

hallo dieneke, ja hoor klinkt bekend in de oren. Heb ik ook last van.
Ik gebruik gewoon gecoat draad 0,45mm

ben benieuwd naar de antwoorden
:cry:
Vriendelijke groeten,
Fairyland

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 14 mar 2006 15:40

Ik heb het ook een keer of 3 gehad. Als je dan goed keek kon je zien dat de coating was losgegaan van de draad, waarschijnlijk doorgesneden door de knijpkraal, en dan schuift het hele zaakje eraf natuurlijk.

Een paar tips:

Ik maak gebruik van een Crimptool om de knijpkralen mooi rond te knijpen. Ik heb het zelf het idee dat ze hierdoor meer om de draad heen worden geknepen, in plaats van in de draad zoals met een platbektang.

Rijg de armband niet te strak, er komt dat spanning te staan op de plaatsen waar je hem bevestigd hebt. Je voelt het direct als je de armband dichtmaakt, omdat hij dan erg strak staat.

Rijg zware kralen met een dubbele draad, deze hebben meestal ook een ruim genoeg rijggat. (Anders draad gebruiken dat net iets dunner is, bijvoorbeeld 0.38 ipv 0.4).

Bij het afwerken de draad terugsteken: knijpkraal, kalot, knijpkraal, draad terugrijgen door de knijpkraal, kalot, knijpkraal, alles dichtknijpen, en het uiteinde door de laatste kraal terugsteken en afknippen.

Ik dacht dat Hennie ook nog wat op haar site heeft staan over afwerktechnieken: http://www.hekrasier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dieneke
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Dieneke » di 14 mar 2006 17:16

Ik gebruik gecoat draad ook en soms nylondraad...
Heb zelf ook niet het idee dat ik te strak rijg, maar als mensen blijven haken aan kleding o.i.d. gaat het dan zowiezo los? Of moet dat kunnen?
Gebruik wel idd een platbek tang, misschien toch die andere proberen. Alvast bedankt! Meer tips zijn altijd welkom

Liefs Dieneke

Juut
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Juut » di 14 mar 2006 17:53

Hoi Dieneke,

Volgens mij moeten armbanden er gewoon tegen kunnen als je achter kleding ofzo haakt. Ik heb van 't losschieten nog geen last gehad. Probeer in ieder geval de knijpkralen netjes recht te knijpen. Ik gebruik gewoon 'n platbektang.

Succes ermee!

Judith
Groetjes!!

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » di 14 mar 2006 18:18

Hoi, dit doet me denken aan een discussie van verleden jaar; http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; .

Misschien vindt je hier nog een tipje!

Succes
Groetjes,
Helena

Gesloten