Horloge Blokker (stalen band €4,99)

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
M.Bongaerts
Bead Discoverer
Horloge Blokker (stalen band €4,99)

Bericht door M.Bongaerts » di 03 jan 2006 19:26

Hoi, hoi,

Wie gebruikt deze horloges en kan mij vertellen hoe je het beste het bandje van het horloge af kunt krijgen????

Groetjes Margo

loussie
Bead Discoverer

Bericht door loussie » di 03 jan 2006 20:30

hoi hoi,
Meestal zit een stalen band met een pushpin vast. Dit is een staafje waarin een veertje zit, aan het uiteinde is het wat smaller en zit er een ribbeltje aan, deze kun je losmaken door een mesje op het ribbeltje te zetten en deze naar beneden te drukken, dan iets verdraaien zodat ie niet weer in het gat veer, en voila, springt ie waarschijnlijk wel weg :wink:

Tweede optie is een splitpen, een hele smalle die in het gaatje zit van de kast. Goed kijken waar de open kant zit. (ene kant is iets ronder dat is het dichte eind, en dan de andere kant bestaat uit twee delen, een spleetje ertussen) Deze kan je, als ze niet te strak zitten eruit drukken met een dikke naald. Anders moeten ze eruit geslagen worden en ik kan niet bedenken waar je dat mee kan doen.

Hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel.

Succes
Marlous
Afbeelding

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » wo 04 jan 2006 18:15

Als je geluk hebt kun je het pinnetje er uit tikken met een puntig voorwerp en een klein hamertje. Ik heb echter meestal op het punt van de splitpin moeten "inknippen" met een gereedschapstang. Zo knip je een stuk metaal weg, zodat de pin bloot komt te liggen en je deze gemakkelijk met een platbektang vast kunt pakken en er dan gemakkelijk uit kunt trekken.

Je moet er even handigheid mee krijgen, maar als je eenmaal weet hoe het moet lukt het steeds sneller en beter. Succes!
Groetjes, Melanie

M.Bongaerts
Bead Discoverer

Bericht door M.Bongaerts » wo 04 jan 2006 21:13

BEDANKT, het is gelukt.

Groetjes Margo

Gesloten