Weefraam

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » za 03 dec 2005 16:50

Hoi,

Bij Pipoos verkopen ze een dergelijk weefraam, de foto is niet echt duidelijk maar hier http://www.hobbyhandboek.nl/categorie.a ... subcat=C59" onclick="window.open(this.href);return false; kun je er een zien (rechts onder op de pagina).
Groetjes,
Helena

fitz
Bead Discoverer
Contacteer:

prinsessen weefraam

Bericht door fitz » za 03 dec 2005 17:53

Hoi,

2 jaar geleden heeft mijn dochter het kralen weefraam van de Disney Princess gekregen voor Sinterklaas, en tja toen zij hem niet meer gebruikte ben ik er mee aan de slag gegaan.

Groetjes,
Simone

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Re: kralenweefraam

Bericht door Fairy » za 03 dec 2005 20:52

mary schreef:
Fairy schreef:Ik heb wel zo'n metalen weefraam en het bevalt mij uitstekend. Je kunt toch aanspannen met zo'n vleugelmoer? Verder vind ik het een voordeel dat je door kunt rollen. Je kunt eindeloos door weven, zelfs wel een riem of zo. Onbeperkte lengte.....
hallo mag ik u vragen hoe zie dat eruit lijkt me ook handig en zeker als je kan verlengen heb je foto's
groetjes mary :lol:

Er is al antwoord gegeven zie ik. Als je in Google kralenweefraam intypt krijg je ook een heleboel resultaten met plaatjes.
Als je evt. gaat bestellen wel op de prijs letten. Ik heb ze gezien voor ca. € 9,50 maar ook voor € 7,45 ! Scheelt nogal.
Over het door"hangen" kan ik nog zeggen dat mijn man de pin die de houten klosjes vasthoudt heeft vervangen door een dun boutje. Aan beide kanten zit nu een vleugelmoer en dus kan ik mijn werkje snaarstrak aandraaien.

Lieve groet van Fairy

mary
Bead Anonymous

kralenweefraam

Bericht door mary » ma 05 dec 2005 16:29

hallo fairy
bedankt voor je berichtje maar ik snap het niet goed met die moertjes
:oops: heb je soms geen foto ervan
wat ik nu gedaan heb is gewoon een plankje er een paar nagels in en de draad erop gespannen maar mijn werkje 1ste maal moest ik langer maken dus heb ik alles los gemaakt en gewoon verzet was niet gemakkelijk hihihi en wat ik heb gemaakt hangt nu aan mijn leesbril en ben er fier op
ik zal ook eens op google kijken
groetjes aan iedereen en hoop hier veel te leren
mary nietweten
graag zou ik meer uileg willen weten hoe ik een kralenweefraam zelf kan maken
goede raad is welkom ook foto's
alvast bedankt
groetjes mary

marith
Bead Designer

Bericht door marith » ma 05 dec 2005 16:36

ik denk dat fairy bedoeld dat ze het spijkertje waar alle draden samen komen(aan de zijkant zeg maar) heeft vervangen door een moertje zodat ze het terwijl ze al begonnen is nog kan aandraaien waardoor de draden strakker komen te staan.
xxx
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » di 06 dec 2005 00:50

marith schreef:ik denk dat fairy bedoeld dat ze het spijkertje waar alle draden samen komen(aan de zijkant zeg maar) heeft vervangen door een moertje zodat ze het terwijl ze al begonnen is nog kan aandraaien waardoor de draden strakker komen te staan.
xxx

Euh nee, dat bedoel ik niet. Bij die metalen weefraampjes zitten twee houten rolletjes waar je scheringdraden overheen lopen. Die rolletjes zitten aan één kant vast met een pin met dikke kop in een daarvoor gemaakte slag in het ijzerwerk van het weefraam. Aan de andere kant zit er in plaats van die pin een stuk schroefdraad met een vleugelmoer in zo'n zelfde slag. Het houten rolletje is zelf hol. Mijn man heeft die pin met dikke kop en het stukje schroefdraad weggehaald en er een lang stuk schroefdraad in gezet. Dat schroefdraad ligt nu in die slag (aan beide kanten) en wordt klemgezet met een vleugelmoer, ook weer aan beide kanten. Hierdoor kan je dus die rolletjes waar je weefwerk overheen loopt heel strak en stevig aandraaien en vastzetten.
O, ik hoop dat jullie me snappen. Zo moeilijk uitleggen.

Lieve groet van Fairy

Gesloten