Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
priesje
- Bead Reader
keycord
Bericht
door priesje » ma 08 dec 2003 09:59
Hi,
een kennis van mij vroeg mij of ik misschien met kralen een keycord voor haar kon maken. En dan een keycord voor haar telefoon. Nou kan ik de sluiting wel van een oud keycord afslopen. Maar ik had de volgende vraag: wat voor draad/ snoer kan ik hiervoor het beste gebruiken en hoe bevestig ik dat dan zo stevig mogelijk? Er moet natuurlijk best iets zwaars aanhangen, dus het mag niet breken of losraken bij de sluiting.
Iemand een brilliant idee?
alvast bedankt
gr. patricia
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 08 dec 2003 10:05
ikzelf zou staaldraad gebruiken. ook zou ik het dan niet met kalotje afwerken, maar alleen met knijpkraal. hoe dat gaat kan je zien op
http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... p=sluiting" onclick="window.open(this.href);return false; .
verder kan je eventueel leuke kunststof kralen gebruiken, zoals bijvoorbeeld de vrolijke kralen die ik verkoop, die zijn namelijk lichter dan glazen kralen.
-
priesje
- Bead Reader
Bericht
door priesje » ma 08 dec 2003 10:14
Ja, maar dat betekent dat ik het aan de onderkant (of bovenkant) moet afrijgen met een knijpkraal. Blijft dat dan nog goed zitten als je er een telefoon aanhangt?
Het gaat niet zozeer om de zwaarte van de kralen, maar de zwaarte van de telefoon die er nog onderaan komt te hangen.
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 08 dec 2003 10:16
knijpkralen zijn heel sterk hoor, volgens mij moet dat wel goed gaan...desnoods gebruik je meerdere knijpkralen?
en anders laat je, als je klaar ben, de mobiel iedere keer een nachtje eraan hangen met een doek eronder, om te testen?

-
priesje
- Bead Reader
Bericht
door priesje » ma 08 dec 2003 10:18
Ok, da's wel slim ja. Even uitproberen.
Zou het bijvoorbeeld ook met dunne leerveter kunnen en die dan vastknopen en nalijmen? Of is veter minder sterk dan metaaldraad?
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 08 dec 2003 10:19
ik denk dat het wel even sterk is hoor....en niet sterker, staaldraad is namelijk lekker sterk.

moet dan wel hele goede lijm gebruiken voor de zekerheid denk ik...succes, ik ben benieuwd!
-
Marlies
- Bead Intelligent
-
Contacteer:
Bericht
door Marlies » ma 08 dec 2003 13:59
Misschien ook stevig om een dubbele draad te pakken.
Veel liefs,
Marlies
-
priesje
- Bead Reader
Bericht
door priesje » ma 08 dec 2003 14:01
Heb je dan ook een idee hoe ik dat dan het stevigste vast kan maken? Ben zo bang dat als ik dit met knijpkralen doe, dan het dan uiteindelijk losschiet.