Jasseron armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » ma 01 dec 2003 19:38

Hoi Sandra, ik heb je al een mailtje terug gestuurd dat je de spullen gewoon op kan sturen hoor. Ik kijk wel of het lukt.
En Marlies, waar haal jij dan je jasseron om die armbanden mee te maken?

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » di 02 dec 2003 11:29

Even een aanvullende vraag over jasseron. Hoe houden jullie de ringetjes mooi? Als ik met een tangetje de ringetjes open maak, krijg ik heel snel beschadigingen. Hopelijk hebben jullie een goed trucje ervoor.
Groetjes, Danielle

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » di 02 dec 2003 14:52

Ik heb misschien een heel ander vraagje:
Van wat voor materiaal is jasserson?
Ik heb het 1 keer gekocht en toen bleek het van plastic te zijn en het brak nog super snel af ook...
Groetjes Rianne!

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 02 dec 2003 15:08

En ik heb nog een andere vraag, als ik jullie jasseron zie, dan is dat een enkele schakel, hetgeen ik gekocht heb is helemaal dubbel waardoor ik heel veel ringetjes moet losmaken voordat ik aan een ketting kan beginnen. Is dit normaal?

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 02 dec 2003 15:37

jasseron is meestal van metaal, zilverkleurig goudkleurig ed...
je hebt verschillende soorten jasseron met enkele schakels zoals kat ze noemt of met meerder schakels...is maar net wat je wilt maken...
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 02 dec 2003 19:07

danielle schreef:Even een aanvullende vraag over jasseron. Hoe houden jullie de ringetjes mooi? Als ik met een tangetje de ringetjes open maak, krijg ik heel snel beschadigingen. Hopelijk hebben jullie een goed trucje ervoor.
ikzelf duw de rondbektang altijd in de ring en buig de rondbektang dan vervolgens open. je beschadigt dan misschien een klein beetje de binnenkant van de ring, maar niet de buitenkant. ook is het weer mooi rond als je het dichtbuigt (dit moet helaas wel door de tang om de buitenkant van de ring te plaatsen). als je aan de ring 'trekt' beschadig je het sneller en krijg je het minder makkelijk mooi rond.
verder moet je proberen dat je het niet te ver open buigt...je hoort dan een soort knakje en het is dan lastiger het goed terug te buigen.

verder heb je ook weleens jasseron dat van een soort aluminium is, als ik het goed heb is die van mij niet helemaal van metaal....van plastic heb ikzelf nog nooit gezien.

danielle
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door danielle » di 02 dec 2003 22:22

Ik ga het proberen met de rondbektang. Wat ik al wel eens heb gedaan is een stukje doek tussen de schakel en de tang. Alleen oppassen dat het niet verschuift anders heb je alsnog beschadigingen. Ik ben benieuwd of het me lukt.
Groetjes, Danielle

Jolanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo 03 dec 2003 14:29

Hoi danielle,

Ik maak zelf vrij veel jasseronarmbanden.
Ik gebruik altijd jasseron van 6mm en dan juiste die wat dikkere.
Als je die hele dunne gebruikt van bijvoorbeeld Monique dan wordt het te los en dan heb je dat je armband gaat draaien om je arm (dus dan zitten de kralen aan de onderkant voor de helft). Dat zou ik zeker afraden.

Ik heb wel gemerkt dat er wat kwaliteitsverschil is in jasseron. Ik koop mijn jasseron altijd bij De Kralenwinkel. Daar ben ik erg tevreden over.

Het belangrijkste is dat je de ringetjes zodanig openbuigt dat er een ringetje doorheen kan maar dat hij niet te ver openstaat want dan lukt het je zeker niet. Meer advies kan ik je zo niet geven.

Succes met je armband.

Gr Jolanda

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » wo 03 dec 2003 21:54

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je reactie. Met de 7 mm jasseron van Sandra is het me ook prima gelukt.
Alleen had ik hele mooie bijpassende kralen van 6 mm en nu moet ik weer 7 mm kralen erbij zoeken. (tis ook nooit goed h??)
Zal het voor de volgende keer onthouden dat het bij de kralenwinkel ook in 6 mm te krijgen is.
Nogmaals thanx dus,

Groetjes Mieke

Gesloten