Hellup!!!! kralen weven

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
selina
Bead Anonymous
Hellup!!!! kralen weven

Bericht door selina » wo 26 nov 2003 12:42

hallo allemaal,

Ik heb een kralenweefraam gekocht en ben er dus achter dat ik niet langer dan 13 cm kan weven, maar voor mezelf heb ik 21 cm nodig.
Is er een techniek dat ik met het weefraam toch langer dan 13 cm kan weven? Het is zo'n indiane weefraam. Ik zou graag verder willen met het weven! Wat gebruiken jullie om op te weven?
Nou, in ieder geval alvast bedankt en ik hoop snel weer verder te kunnen.

Groetjes Selina :) :olifant:

Lady_Violet
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » wo 26 nov 2003 16:37

Overlaatst is hier een topic over geopend.
Kijk maar bij:
http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t ... ight=weven" onclick="window.open(this.href);return false;

* edit: dat wist je waarschijnlijk al, vermits je het zelf hebt geopend *

Groetjes
Groetjes
Lady_Violet

selina
Bead Anonymous

Bericht door selina » wo 26 nov 2003 18:22

Klopt,
maar helaas nog geen reactie die mij opweg kon helpen. Mijn weefraam staat nu nog steeds in de kast :cry: vandaar dat ik het hier nog even wilden proberen.

Gr Selina

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 26 nov 2003 19:31

Het moet mogelijk zijn om je gewoven stuk over de rand van je weefraam te hangen zodat je verder kan, maar hoe dit moet???? Snap er zelf ook niets van. Misschien dat Karine je kan helpen, volgens mij weeft zij regelmatig?

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » wo 26 nov 2003 19:34

Ja als ik een langere moet maken dan doe ik t draad iets losser en dan draai ik hem mee zeg maar....dan kan je zo verder...je moet hem alleen niet de lang en te straks meedraaien want dan heb je kans dat ie kapot gaat

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 26 nov 2003 19:43

Ik draai het lange gedeelte van wat ik wil maken over het ronde houtje heen. Als ik dan aan het einde ben, dan draai ik beide houtjes los & rol het draad aan de ene kant meer af & aan de andere kant op. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel zo...
Afbeelding

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 26 nov 2003 19:45

Hier staat ook nog een uitleg...
http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t=61
Afbeelding

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » za 15 mei 2004 21:57

ik heb vanavond geprobeerd te weven met behulp van stuk karton en inkepingen (tip karine)... Nou vraag ik me af hoe jullie t mooi krijgen. De techniek die op de site van kralen.com staat uitgelegd is onhandig als je karton gebruikt en nu las ik ergens anders dat als je kleine rocailles hebt ook gewoon kan weven dus onder boven onder boven enz... Als ik dit doe krijg ik het niet mooi glad zeg maar... Begrijpen jullie t nog? Iemand een tip voor me? Ben namelijk geinspireerd door de ketting uit het tijdschirft trend creatief maar ja dan moet je wel eerst weven...
Groetjes Patries

Like the heart beads!

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » za 15 mei 2004 22:39

zoals ze vroeger bij sesamstraat al zeiden: Van proberen kan je leren! T lukt!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 16 mei 2004 00:03

en, hoe heb je het uiteindelijk gedaan? want dat onder-boven (wat ik tenminste begrijp) is wel de basis zeg maar...volgens mij zijn er niet veel variaties mogelijk, over hoe je kan weven....of wel?

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » zo 16 mei 2004 09:23

nou ik begreep dus uit een boekje en verschillende internetsites dat je dus op 2 manieren kon weven:
1. kralen aan je draad rijgen en onder-boven-onder-boven er langsgaan, net zoals je vroeger matjes van papierstrookjes vlechtte :wink:
2. rocailles aan de draad rijgen, dit onder de draden allemaal doorhalen en dan boven langs steeds terugsteken door de kralen...
Nou de 1e methode kreeg ik dus niet mooi strak en de 2e methode wel... moet wel zeggen dat het een tijdrovend werkje is. Maar ja je moet er wat voor over hebben om het gewenste resultaat te bereiken! :D
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 16 mei 2004 09:37

ah thanx, handig te weten, ikzelf kende alleen de 2de methode. ;)

Linda Post
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Linda Post » zo 16 mei 2004 09:43

Euh Patries,

Hoe ga je eigenlijk verder? Je bent bv klaar met weven, maar dan? Hoe doe je dat met al die frutsels?
De ketting in het blad is wel erg mooi he :D

Groetjes,
Linda

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » zo 16 mei 2004 09:49

hahaha zo ver ben ik ook nog niet... er staat een beschirjving in dat blad dat je kralen moet rijgen op je draad en dan door 2 rocailles die al geweven zijn heen trekken...zo krijg je lussen... en dan ongeveer 4 lussen per rij 9ligt aan de breedte natuurlijk) en zo helemaal vol maken! Maar ja eerst moet ik nog heel stuk weven... :?
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gesloten