halsketting met opnaaistrasssteentjes...hoe maken?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
dani263
Bead Starter
Contacteer:
halsketting met opnaaistrasssteentjes...hoe maken?

Bericht door dani263 » wo 17 aug 2005 11:06

Hallo,

Ik heb nog 9 stuks van dat opnaaistrass liggen (dat je kan gebruiken om draden in te kruisen aan de onderzijde). Nu had ik ergens een mooie ketting gezien die met wire (?) gemaakt is, 3 stukken wire naast mekaar en waar die opnaaistrass stentjes op werden geregen en vastgehouden worden met die kraaltjes die je dichtnijpt.
Ik weet niet meer waar ik die ketting gezien heb.... was hier ergens dacht ik....
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om dat te maken maar ben er niet uitgeraakt. Als ik het goed heb, heb je 6 stukken wire of is het staaldraad(?) nodig die je achteraan per 3 in een kalotje aan weerszijden vastmaakt. Ik weet echter niet wat voor draad-wire je moet gebruiken en hoe lang die 6 stukken moeten zijn.... de draad die ik dacht te gebruiken was draad om te kettelen en die verdraaide en kronkelde alle richtingen uit, dus ik veronderstel dat het de verkeerde draad was.
Kan iemand me aub. helpen?
Alvast bedankt!!

(Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk was wat betreft welke ketting ik bedoel....)
Gabba Gabba Hey
Danielle

Chantal
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Chantal » wo 17 aug 2005 13:36

Hi,
Er bestaat een boekje wat helemaal gaat over ketting met rijgstrass.
Ik heb het een keer uit de bibliotheek gehad. Alleen weet ik niet meer hoe
dat boekje heette en of er ook wire werk in staat.
Groetjes,
Chantal

Tisniwa
Bead Believer

Bericht door Tisniwa » wo 17 aug 2005 18:55

Ik heb toevallig laatst zoiets gemaakt. aan de hand van deze instructie. tenminste als jij zoiets bedoelt. ik weet niet of ik deze links hier wel mag plaatsen (dat heb ik niet helemaal begrepen op de franse site). en of het gelukt is. je moet in elk geval aculondraad gebruiken of dun metaaldraad. verder is in deze instructie gewerkt met kralen geregen tussen de verschillende strasssteentjes, maar ik denk dat het zonder kralen ongeveer hetzelfde werkt. ik hoop dat je er uitkomt. anders wil ik wel (proberen) om het beter uit te leggen.

Link weggehaald. Het is verboden de foto's op een andere website te plaatsen (moderator)

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 17 aug 2005 19:06

Om problemen te voorkomen heb ik de link weggehaald. Er staat nl dat je de foto's niet op een andere website mag plaatsen. Straks worden er voorbeelden van de site hier neergezet. Wie wat wil weten kan jou misschien een pbtje sturen.

Gesloten