Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
tweetywoman
- Bead Starter
cirkel
Bericht
door tweetywoman » wo 19 mar 2003 13:13
ik ben bezig met de armband cirkel die bij rijgen staat maar ik heb voor de grote kralen 6mm en dan wat kleinere weet niet juist welke maat die zijn maar het lukt me niet
welke grootte van parels nemen jullie de maat van de kleintjes en de grote kan er me iemand helpen pls????????,
groetjes rita
-
Marieke
- Bead Fan
Bericht
door Marieke » wo 19 mar 2003 13:50
Ik denk dat ik maat 11/0 zou nemen. Dat werkt altijd we fijn & is niet zo enorm priegelen. Als het niet lukt zou ik toch kleinere kraaltjes nemen, misschien 15/0 ofzo. Hopelijk lukt het nu wel.
knuffel Marieke
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » wo 19 mar 2003 15:58
de aantal kralen die je eromheen moet rijgen hangt ook af van de grootte van de kralen. als je hele grote in de middelste heb moet je meer kleine kraaltjes eromheen rijgen. zijn het ook allemaal ronde kralen? denk dat als ze een andere vorm hebben het dan ook lastiger is...
-
tweetywoman
- Bead Starter
Bericht
door tweetywoman » wo 19 mar 2003 16:28
ja zijn ook ronde parel sandra maar mijn eerste 2 rondjes die zijn mooi en daarna loopt het ergens fout doe nochtans zoals er staat het is precies of de parels eruit schieten.
heb ook al kleinere geprobeert zoals marieke zei maar het lukte ook niet
liefs rita

-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » wo 19 mar 2003 19:11
vreemd...misschien dat je kleine foutjes maakte, dat je gewoon nog ff moet oefenen? ik weet het anderd ook niet...
-
tweetywoman
- Bead Starter
Bericht
door tweetywoman » do 20 mar 2003 14:53
hallo marieke en sandra
bedankt voor de reacties
en het is me gelukt hij trekt nog wat samen maar dat gaat wel had juist 1 probleempje mijn draad was niet lang genoeg voor mijn armband af te krijgen dus heb ik er een ring van gemaakt.
ik weet niet hoe je bij een ring het beste afwerkt heb gewoon een paar knoopjes in de draad gelegd en nu hopen dat het niet los komt he.
is dat een goede manier om een ring af te werken??
ik neem van weekend er een foto van en zal dan op forum hier zetten weet juist niet hoe dat moet ?
liefs rita

-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » do 20 mar 2003 19:39
je moet de foto op een website zetten en vervolgens op knop img klikken, vervolgens url kopieren en vervolgens weer op img klikken. als je geen webruimte heb moet je de foto maar naar mij mailen, dan zet ik het wel op internet.
ik heb zelf nog nooit ringen gemaakt, zou geen andere manier dan knopen weten. anders druppeltje lijm erbij?
-
tweetywoman
- Bead Starter
Bericht
door tweetywoman » do 20 mar 2003 23:06
dag sandra
heb je mijn email ontvangen met de foto van de ring?
ik had gekeken of ik het kon op forum zetten maar lukte me niet
liefs rita

-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » vr 21 mar 2003 19:49
oh goed dat je het zegt!!
we hebben nl problemen met internet delen waardoor ik alleen op vaders laptop beneden kan internetten. en mijn forum@mail wordt doorgestuurd naar webmaster@ en die check ik normaal niet. maar ik heb het nu ff snel gechecked en ik heb het binnen. erg mooi! leuk idee ook, dacht er zelf nooit aan via dat techniek ring te maken.
bij deze de foto:

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » vr 21 mar 2003 19:57
Leuke ring.Goed gedaan

Hennie
-
Marieke
- Bead Fan
Bericht
door Marieke » vr 21 mar 2003 22:38
Wow, die ring ziet er mooi uit. Ga toch ook maar eens van dat soort juweeltjes proberen te maken. Al zal ik ze denk ik bijna nooit dragen, het blijft leuk om ze als kadootjes weg te geven.
knuffel Marieke
-
tweetywoman
- Bead Starter
Bericht
door tweetywoman » vr 21 mar 2003 22:46
bedankt
ik probeerde het maar mijn draad was te kort om armband van te maken en dan heb ik maar een ring van gemaakt.
liefs rita