Draad en kralen voor netting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
priesje
Bead Reader
Draad en kralen voor netting

Bericht door priesje » do 13 nov 2003 18:41

Kan iemand mij vertellen welk draad ik het beste voor netting kan gebruiken en waar ik dit via internet (!) kan kopen? (niet kralenwerk)
Ik heb het geprobeerd met nylon (elastisch en niet-elastisch) maar dat werkt niet optimaal

Kun je bijv. ook DMC garen gebruiken? En zo ja welke moet ik dan hebben?

Nymo en C-lon kan ik nergens op internet vinden.

Oh ja en welke grootte kralen kun je het beste gebruiken of maakt dat niet zoveel uit (zolang ze niet enorm zijn natuurlijk:-))

Alvast bedankt voor evt. hulp

mvgr Patricia

Jolanda
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do 13 nov 2003 19:00

Hoi Patricia,

Ik ga je vraag verplaatsen naar het onderdeel Technieken.
Daar hoort deze vraag meer thuis en kun je gerichter een antwoord krijgen. Als je vervolgens wilt weten waar je de juiste materialen kunt krijgen, kan je hem bij adressen stellen.

Groetjes Jolanda

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » do 13 nov 2003 19:27

C-lon kun je dus kopen bij kralenwerk :) is echt ideaal!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » do 13 nov 2003 22:48

Ik heb ook, op bestelling een nettingketting gemaakt. Vanalles geprobeerd, en ik vond ook de C-lon van kralenwerk perfect!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Draad en kralen voor netting

Bericht door Sandra » do 13 nov 2003 23:12

priesje schreef:Kan iemand mij vertellen welk draad ik het beste voor netting kan gebruiken en waar ik dit via internet (!) kan kopen? (niet kralenwerk)
Ik heb het geprobeerd met nylon (elastisch en niet-elastisch) maar dat werkt niet optimaal

Kun je bijv. ook DMC garen gebruiken? En zo ja welke moet ik dan hebben?

Nymo en C-lon kan ik nergens op internet vinden.

Oh ja en welke grootte kralen kun je het beste gebruiken of maakt dat niet zoveel uit (zolang ze niet enorm zijn natuurlijk:-))

Alvast bedankt voor evt. hulp

mvgr Patricia
waarom zeg je eigenlijk 'niet kralenwerk'? Dat is in ieder geval de enige site waar je dat soort draad kan vinden...

Welke grootte kralen maakt niet uit, tis maar net wat je zelf mooi vind. ikzelf raad wel minimaal 11/0 grootte aan, dat maakt het mooi fijntjes.

Gesloten