Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
sneeuwbeer
- Bead Discoverer
ik snap er niks van
Bericht
door sneeuwbeer » ma 04 jul 2005 14:57
Ik ben pas begonnen met kraaltjes rijgen en zaterdag heb ik dan mijn eerste boekje gekocht.Het boekje ringen van Leane de Graaf...De verkoopster zei mij dat dat een boekje was voor beginners. Nou dan ben ik misschien echt wel enorm stom, want ik begrijp er niets van

. Ik probeer het eerste patroon te maken, maar het lukt helemaal niet...Ik weet da ik met twee draden en twee naalden moet werken, maar het wil niet lukken..kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit patroon in elkaar zit...en hoe ik moet rijgen. Ik voel me echt dom
Alvast bedankt...
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » ma 04 jul 2005 15:01
Het is ook best moeilijk in het begin omdat het tekeningen zijn. Op mijn site staan gratis patronen. Het zijn patronen met foto uitleg. Als je daar eens mee geoefend hebt zul je zien dat je dan ook meer begrijpt van tekening patronen. kijk bij bestelpatronen.
-
Sandra
- Eigenaar Kralen.com
-
Contacteer:
Bericht
door Sandra » ma 04 jul 2005 15:01
in het begin is het altijd geklungel hoor.

is het niet misschien een idee met eenvoudigere rijgpatronen te beginnen, zoals de eerste paar die uitgelegd zijn op
http://www.kralen.com/rijg_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? ik moest namelijk in het begin ook wel puzzelen hoor, om bv bloemetjes te rijgen. als je die eenmaal snapt, is het vast weer makkelijker om ringen te gaan rijgen.
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » ma 04 jul 2005 15:02
in het begin kon ik er ook niets van
als het een boekje van leanne de graaf is staat er meestal geen tekst bij hé? zoek even op de tekening de rode pijl/bol, daar moet je beginnen. aan de ene kant zie je dan geloof ik een blauwe en een rode draad, niet? das gewoon dezelfde draad die dubbel is gevouwen, snap je het nog?
ipoingtudut
-
sneeuwbeer
- Bead Discoverer
Bericht
door sneeuwbeer » ma 04 jul 2005 17:09
Dus het is gewoon met 1 draad werken die je dubbel moet vouwen? Want in een kralenwinkeltje bij ons in de buurt zeiden ze dat je met twee draden en twee naalden moest werken....maar da leek me beetje vaag...ga het dan maar is met dubbel gevouwen draad proberen en zal zeker de andere tips ook opvolgen..thanks allemaal...mocht ik er nog nie uitkomen...dan horen jullie het...
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » ma 04 jul 2005 17:24
en anders, als je het echt niet lukt, welk boekje is het precies? ik heb er ook enkele van leanne de graaf, miss kan ik je zo beter helpen
ipoingtudut
-
Fieke
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Fieke » ma 04 jul 2005 18:48
Ik wil je ook altijd helpen, heb alle boekjes van Leane de Graaf en ik maak heel veel geregen ringen..
-
sneeuwbeer
- Bead Discoverer
Bericht
door sneeuwbeer » ma 04 jul 2005 19:03
Het boekje dat ik heb van leane de graaf is het boekje: ringen..als jullie me het eerste patroon (patroon A) op pagina 11 uit zouden kunnen leggen zou ik jullie heel dankbaar zijn. Ik weet dat het misschien nogal veel gevraagd is en als het te ingewikkeld is om uit te leggen snap ik dat best...
-
Fieke
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Fieke » ma 04 jul 2005 19:35
Ik wil je dat heel graag uitleggen maar heb je misschien MSN messenger?? Dan kan je rechtstreeks reageren en dat is makkelijker..
Je kan me toevoegen :
sofie_seyen@hotmail.com
-
Miss B
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Miss B » ma 04 jul 2005 19:38
Je moet idd een lange draag nemen en die dubbel doen. Dan heb je twee uiteindes. En als je nylondraag gebruikt (is het beste voor zulke rijgpatronen) hoef je geen naalden te gebruiken. Je moet gewoon de blauwe en de rode draad volgen en de kralen rijgen die zijn aangegeven. Je rijgt bijvoorbeeld twee kralen op de blauwe draad, één kraal op de rode draad en dan kruis je de rode draad door het kraaltje dat je als laatste op de blauwe draad hebt geregen. Probeer het gewoon en dan zie je vanzelf hoe het wordt. Ik heb niet dat boekje dat jij hebt, wel twee andere boekjes dus ik kan je niet helpen met dat patroon.

-
frieda van dam
- Bead Monster
-
Contacteer:
Bericht
door frieda van dam » ma 04 jul 2005 20:33
sneeuwbeertje bedoel je de ring harmony
als het die is kan ik het je wel uitleggen
liefs frietje

kralengek
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » ma 04 jul 2005 21:20
hm, dat boekje heb ik niet, jammer
ipoingtudut
-
Rianne
- Bead Fan
-
Contacteer:
Bericht
door Rianne » di 05 jul 2005 11:09
Kun je er al een beetje uitkomen??
Groetjes Rianne
-
Fieke
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Fieke » di 05 jul 2005 18:13
Spreken we een tijdstip af dat je op msn komt? Dan kan ik het je uitleggen..