kralen rijgen met draad en knoopjes

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 20 jun 2005 20:38

sanny schreef:Je moet even opletten op het gat van de kraal, want je kunt pareldraad in verschillende diktes kopen.
Groet Sannie
Maar wat is de meest gebruikte maat want als je het besteld op internet kan je het draad zelf niet echt goed zien, vandaar mijn vraag.

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 20 jun 2005 21:18

Als het gat niet al te klein is kun je twee draden nr. 4 nemen. Dat is wel een gangbare maat. Met zoetwaterparels hoef je dat b.v. niet te proberen. Maar granaten hebben meestal het juiste gat voor 2 draden nr.4.
Groetjes Sannie
groetjes Sannie.

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 20 jun 2005 21:20

Oja, is het gat toch te groot voor 2 draden nr. 4. Dan leg je er gewoon nog een knoopje bovenop :wink:
Sannie
groetjes Sannie.

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » di 21 jun 2005 08:09

Oke, bedankt voor je antwoord. Weet iemand waar je overigens van dit zwarte koord kan kopen?

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 21 jun 2005 08:15

ja maar de manier die sanny uitlegt is niet de authentieke manier
van knopen he? ik weet niet of mevrouw dat ook vindt..
Afbeelding *SHABBY**

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » di 21 jun 2005 13:45

Serena schreef:ja maar de manier die sanny uitlegt is niet de authentieke manier
Nee, dat klopt, maar het is wel de makkelijkste manier :wink:
Je knoopje zit altijd tegen de kraal aan en je ziet het verschil niet met de authentieke manier. Maar als je met één draad kunt knopen en het knoopje netjes tegen je kraal aankrijgt moet je het natuurlijk op de manier doen die je zelf wilt.
Groetjes Sannie
groetjes Sannie.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 21 jun 2005 13:53

Knoopjes maken met 1 draad is echt niet moeilijk. Ik heb het pas nog een oude mevrouw uitgelegd : je maakt een knoopje dichtbij de kraal. Niet helemaal vasttrekken. Je steekt een naald in het lusje en schuift zo de knoop tegen de kraal aan, trek aan de draad en haal de naald eruit. Dan rijg je weer een kraal enz. Alleen afwerken met 2 draden vind ik iets makkelijker dan met 1 draad.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 21 jun 2005 14:07

hennie heeft gelijk het is niet moeilijk maar welveel werk!!
en als een knoopjes eenmaal zit..haal je hem niet zo makkelijk meer uit,
het is een kwestie van oefenen
Afbeelding *SHABBY**

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » di 21 jun 2005 14:28

sanny schreef:
Serena schreef:ja maar de manier die sanny uitlegt is niet de authentieke manier
Nee, dat klopt, maar het is wel de makkelijkste manier :wink:
Je knoopje zit altijd tegen de kraal aan en je ziet het verschil niet met de authentieke manier. Maar als je met één draad kunt knopen en het knoopje netjes tegen je kraal aankrijgt moet je het natuurlijk op de manier doen die je zelf wilt.
Groetjes Sannie
Het maakt mij niet uit hoe je het doet. Of je het nu op de authentieke manier doet op de makkelijke of moeilijke. Ik heb alleen verteld hoe je het zou kunnen doen en nu uitkiezen maar. :? De manier van Hennie of Serena is ook prima het gaat er niet om wie het best is het gaat om het advies.
Veel succes :wink:
groetjes Sannie.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 21 jun 2005 14:40

ik kraak jouw manier ook zeker niet af sanny alleen je hebt dus altijd van die mutsen die het op de échte manierr willen snap je? :roll:
dus daar wilde ik even voor 'waarschuwen'.
straks ben je helemaal klaar met de ketting, is het niet goed van
mevrouw, dat zou zonde zijn!!
Afbeelding *SHABBY**

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » di 21 jun 2005 16:15

Ja, maar je moet ook niet aan je klant vertellen hoe je het gedaan hebt. Alleen dat het een hele klus was. :lol: Het verschil zie je echt niet. En ik weet ook wel dat je een knoopje ook met één draad goed aan kunt schuiven, maar ik heb het op een cursus meegemaakt dat een stel mutsen het wilde leren, met 1 draad :cry: en dat ik eigenlijk alles zelf kon doen. Het leek wel of ze elkaar uitgezocht hadden want bij allemaal lukte het niet. Naald verkeerd om in de knoop enz., zie dan de knoop er maar weer uit te krijgen als ze hem lekker hebben aan getrokken. Dus ik doe dat nooooooooooooooooiiiiiiit meer met een cursus.
Vandaar mijn advies en het is echt mooi alleen minder werk :wink:
Sannie
groetjes Sannie.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » di 21 jun 2005 16:24

ha! sneaky! maar als je er idd niks van ziet en het is makkelijker (en ook steviger, 2 draden) dan is het een goed idee om het met 2 draden te
doen Sanny! een leugentje om eigen bestwil mag best :wink:

stom zeg van die vrouwen!! :?
Afbeelding *SHABBY**

B-Jeweled
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door B-Jeweled » di 28 jun 2005 08:54

Ik ziet net de hele discussie over mijn vraag over het kralen rijgen. Er zitten hele bruikbare technieken bij waar ik vast wat mee kan. Maar het zal wel een heel karwei zijn. Een leuk klusje voor als het regent. Ik zal het zowel met 1 draad als met 2 draden proberen.

De mevrouw die mij gevraagd heeft om de parels opnieuw te rijgen had het over het gebruik van een plankje??!!!! Ze had het vroeger wel eens zien doen in ned. indie. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

In ieder geval harstikke bedankt voor alle reacties. Erg gezellig met jullie!!!!!!
Groetjes,
Esther
Ik droom over kralen.....

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 28 jun 2005 10:37

Ik heb ook geprobeerd om parels te knopen, gaat super en het is wel een lekker ontspannend werkje voor als het warm is, en nu mag ik twee parelarmbandjes opnieuw knopen! :D Ik heb even gegoogled voor meer info. Hier staat hoe je een 'kralenbord voor knopen kunt maken' http://martinseclectic.net/Tutorials/PearlKnotting.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Het is de bedoeling dat je de naald in een plankje zet zodat je gemakkelijk de naald in de knoop kunt steken en zo de knoop kunt aantrekken. Maar het kan ook wel met een naald ofzo die je gewoon vasthoud. Een plankje lijkt me heel handig, maar dan moet je ook eerst eentje maken... :wink:

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 28 jun 2005 13:20

Ik vind het ook helemaal niet moeilijk en het is inderdaad ontspannend. Leuk om te zien hoe dat met eeen plankje gaat.

Gesloten