lusje maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Rianne
Bead Fan
Contacteer:
lusje maken

Bericht door Rianne » di 18 mar 2003 11:02

Hallo allemaal

Tijdje ben ik hie rniet geweest, maar ben nog steeds wel met de kalen bezig, dus maak je je daar maar geen zorgen over. Nu heb ik van mijn zusje allerlei verschillende slotjes gekregen, maar nu zit er ook een slotje bij, wat je nergens in kunt steken, Daar moet je dus zelf een lusjes voor maken. Maar hoe maak ik een lusje?? Ja dat weet ik wel, maar hij moet wel met kralen gemaakt zijn en hoe maak ik het vast. O, wat zit ik weer vol vragen

groetjes Rianne

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 18 mar 2003 14:06

je bedoelt zeg maar cirkel waar je de sluiting aan vast kan zetten? dan kan je het beste gewoon een cirkel rijgen. je rijgt bv 10 kralen, je rijgt door de eerst geregen en dan ga je weer verder met je sieraad. klik hier om een voorbeeld te zien.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » di 18 mar 2003 18:05

Dat is slim ja!!
En een verlengkettingkje ook.

Ik loop me eigen meestal weer het leplazerus te zoeken naar een fatsoenlijk ringetje.
Veel liefs,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 18 mar 2003 18:30

ja eenvoudige truc eigenlijk he! ik leerde het van marijke madder en zag dat er toevallig meer zijn die dat gebruiken.

Rianne
Bead Fan
Contacteer:

ok, maar hoe werk ik dat af

Bericht door Rianne » di 18 mar 2003 22:00

Alvast bedankt voor het antwoord
Ik had dus zelf al bedacht om zelf een lusje te maken, maar hoe werk ik dat dan af, want die draad waar ik het lusje mee maak moet toch ergens blijven? Meestal pak ik een knijpkraal om het af te hechten, omdat knopen snel losgaan en ik nog steeds geen lijm heb gekocht. Moet ik snel naar de winkel voor lijm of is er nog een ander idee misschien????

alvast bedankt

Rianne
ps wel altijd leuk dat je heel snel antwoord van iemand hebt. Dat vind ik echt heel erg leuk.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: ok, maar hoe werk ik dat af

Bericht door Sandra » wo 19 mar 2003 10:31

Rianne schreef:Alvast bedankt voor het antwoord
Ik had dus zelf al bedacht om zelf een lusje te maken, maar hoe werk ik dat dan af, want die draad waar ik het lusje mee maak moet toch ergens blijven? Meestal pak ik een knijpkraal om het af te hechten, omdat knopen snel losgaan en ik nog steeds geen lijm heb gekocht. Moet ik snel naar de winkel voor lijm of is er nog een ander idee misschien????

alvast bedankt

Rianne
ps wel altijd leuk dat je heel snel antwoord van iemand hebt. Dat vind ik echt heel erg leuk.
ach ja, dat krijg je he, snelle antwoord, als er vele forum-verslaafden zijn. ;)
ikzelf rijg de draad altijd gewoon door een aantal reeds geregen kralen. dus je maakt een lusje, je maakt een aantal knopen, je rijgt de draad door een aantal reeds geregen kralen, eventueel maak je nog wat knopen en rijg je weer door reeds geregen en dan knip je het af. het zit dan meestal stevig vast en de einde is dan mooi weggewerkt.

wat voor draad gebruik je eigenlijk? omdat je zegt dat knopen lastig gaat denk ik aan nylondraad maar je gebruikt ook knijpkraal en knijpkraal & nylon gaat meestal niet goed. gebruik je soms staaldraad? dan is het misschien wel lastig om het door de reeds geregen te rijgen...en knopen al helemaal...anders rijg je een knijpkraal, vervolgens 10 kralen, daar maak je lusje van en dan rijg je weer door knijpkraal? misschien niet zo mooi zo maar dat lijkt me wel de eenvoudigste....

Gesloten