Beste Sandra, waar ik echt helemaal van onder de indruk ben
is het paarse collier van Suske ,dat helemaal geregen is.
Wat vind ik dat prachtig Ik zou heel graag willen weten hoe Suske dat gemaakt heeft.Zijn er gegevens van haar bekend zodat ik dat
te weten kan komen.Groeten van Marjolein.
paarse collier
voor de anderen: ze bedoelt onderstaande ketting:

ze heeft de voorbeelden tijd terug gemaild. Ik vroeg aan haar of ze uitleg zou willen mailen, dat wilde ze ook wel maar wegens drukte kwam het er niet van. In de tussentijd niets gehoord. Ik zal haar mailadres opzoeken en een mailtje naar haar sturen, als ik antwoord krijg plaats ik wel een bericht in dit forum.
en misschien wel goed dat je dit bericht onder adressen heb geplaatst, omdat je haar gegevens zoekt, maar ik heb dit bericht toch maar verplaatst naar technieken omdat het daar beter bij past / mensen dit bericht daar eerder zullen zoeken.

ze heeft de voorbeelden tijd terug gemaild. Ik vroeg aan haar of ze uitleg zou willen mailen, dat wilde ze ook wel maar wegens drukte kwam het er niet van. In de tussentijd niets gehoord. Ik zal haar mailadres opzoeken en een mailtje naar haar sturen, als ik antwoord krijg plaats ik wel een bericht in dit forum.
en misschien wel goed dat je dit bericht onder adressen heb geplaatst, omdat je haar gegevens zoekt, maar ik heb dit bericht toch maar verplaatst naar technieken omdat het daar beter bij past / mensen dit bericht daar eerder zullen zoeken.
-
Suske de Kloe
Paars werkstuk
Ja, ik had inderdaad gezegd dat ik wat voorbeelden zou maken, maar heb nog steeds geen tijd gehad... De ketting bestaat uit cirkeltjes, zal even kijken of ik hier (ben aan het werk) nog een detailfoto heb... Helaas even niet. Ik kan wel een voorbeeld-tekening maken van het mooiste element van de ketting: een vijfblad-bloem. Maar ga er niet op zitten wachten, ik heb het zoals altijd erg druk.
Binnenkort ga ik iets nieuws uitproberen. Er stond een artikel in de elle over designer-schoenen en mijn oog viel op een paar open muiltjes waarbij er geen leer was gebruikt, maar kralen, op dezelfde manier als in mijn theaterstukken. Knip de bandjes van een paar oude sandalettes op een centimeter van de zool af en ga vanuit die punten je patroon maken. Als je grote kralen gebruikt, moet je wel onder je patroon een leertje plakken, anders gaat dat pijn doen aan je voeten.
Groetjes
Suske
Binnenkort ga ik iets nieuws uitproberen. Er stond een artikel in de elle over designer-schoenen en mijn oog viel op een paar open muiltjes waarbij er geen leer was gebruikt, maar kralen, op dezelfde manier als in mijn theaterstukken. Knip de bandjes van een paar oude sandalettes op een centimeter van de zool af en ga vanuit die punten je patroon maken. Als je grote kralen gebruikt, moet je wel onder je patroon een leertje plakken, anders gaat dat pijn doen aan je voeten.
Groetjes
Suske
dag suske,
alvast bedankt, als je ooit tijd heb en niet ben vergeten wat tekst te tikken. het zou ook erg leuk zijn als je wat tips over de basis geef. zo van 'ik ontwerp het zo en zo en let daar en daar op'. dan weten de bezoekers in ieder geval een beetje en kunnen ze het zelf gaan proberen.
ik kan anders ook een keer een pagina maken met je voorbeelden en onderstaande tekst, die ik tijd terug van je gemaild kreeg toen je ook je voorbeelden mailde.
alvast bedankt, als je ooit tijd heb en niet ben vergeten wat tekst te tikken. het zou ook erg leuk zijn als je wat tips over de basis geef. zo van 'ik ontwerp het zo en zo en let daar en daar op'. dan weten de bezoekers in ieder geval een beetje en kunnen ze het zelf gaan proberen.
ik kan anders ook een keer een pagina maken met je voorbeelden en onderstaande tekst, die ik tijd terug van je gemaild kreeg toen je ook je voorbeelden mailde.
wat de 'rondgehaakte buis-kettingen' betreft, is dat niet hetzelfde als dutch spiral? die vind ikzelf ook veel op haken lijken en daar rijg je ook rond.Ik ben van kleins af aan bezig geweest met glazen kraaltjes, zonder
voorbeelden of boekjes. Aangezien ik niet stil kan zitten (bv. als ik
televisie kijk) maak ik veel testjes en ontwikkel ik mijn eigen technieken.
Wat kralenbreiers "breien" rijg ik, op twee manieren: de kralen verspringend
als metselwerk of in gelijke rijen. Hier kun je erg mooie nekbanden maken,
en dan ga je steeds ingewikkeldere patronen tekenen en uitproberen. daar heb
ik mijn standaard rastervellen voor gemaakt op de computer, die kleur ik in
met viltstiften.
Voor de rondgehaakte buis-kettingen heb ik ook mijn eigen methode:
rondrijgen met een cirkel van een oneven aantal kralen.
De ingewikkelde kettingen hebben een basis van cirkels en bloemen veel 5 en
6 -bladig. Wat het mooiste effect geeft is het gebruiken van verschillende
soorten kralen in uiteenlopende maten. De "theaterstukken" hebben meestal
gekleurde kunstparels en lampenglas.
Het nadeel van de verschillende maten kralen is dat je veel testjes moet
maken. Een ketting kopi?ren in een andere kleur wordt moeilijk: omdat de
kraal-maten dan meestal afwijken. Het resultaat is dan meestal compleet
anders. Patronen daarvan heb ik niet op papier, de ketting worden al
rijgende gevormd.