armband amerikaanse techniek

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
mirella
Bead Anonymous
armband amerikaanse techniek

Bericht door mirella » do 09 okt 2003 14:30

:roll:
hoi, ik ben nog niet zo lang kralenfreak en tijdens het surfen kwam ik op de site http://www.geocities.com/workshopkralen/" onclick="window.open(this.href);return false; en zag daar armbanden volgens amerikaanse technieken. wil er graag een maken (foto 3, bovenaan rechts), maar helaas uitleg/instructie is niet aanwezig.
wie kan mij helpen aan de uitleg/instructie van zo'n armband, puur voor eigen gebruik, niet voor commerciele doeleinden.
:roll:

@nneke
Bead Intelligent

Bericht door @nneke » do 09 okt 2003 15:33

:geluk: Hallo Mirella :geluk:

Ik ben wezen kijken op de site die je bedoelde, volgens mij moet je eerst eur. 20 betalen om daar een workshop te volgen en d?n pas wordt het geheim van de smit onthuld. :( :(
Ik had liever tegen je gezegd: " het geheim van de smid is dit ", maar ik weet het niet. Da's heel jammer...... ook voor mij want ik ben er ook al eens wezen neuzen op die site en kan me je wens goed voorstellen.
groetjes van @nneke.
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » do 09 okt 2003 16:18

Het lijken mij zogenaamde 'corals'. Misschien heb ik nog wel ergens een uitleg van zoiets in mijn mailbox staan... Ik kijk wel eventjes voor je!
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 09 okt 2003 21:47

tijdens de 1ste kralenmeeting had sylvie het uitgelegd. ik weet het niet helemaal precies, maar het komt erop neer dat je soort blaadjes rijgt. een blaadje rijg je als volgt:
- rijg een aantal kralen, zoveel als je wilt
- rijg nog 1
- rijg de draad terug door de kralen die je bij stap 1 heb geregen
je hebt dan dus een blaadje, dankzij stap 2 glijden de kralen er niet vanaf.

als je halverwege door de blaadje geregen ben, kan je vervolgens weer een volgende blaadje maken. je krijgt dan dus zoiets
   |   /
   |  /
\  |/
 \ |
  \|
   |
   |

de | doe je als eerst, vervolgens / en vervolgens \. vervolgens ga je verder met sieraad rijgen, de middenkant dus, en dan doe je weer een blaadje. ik dacht dat sylvie om de 3 kralen van de kern doet, weet niet meer precies. het kost wel nogal werk, maar ach, als je maar lol hebt. ;)

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 10 okt 2003 08:22

Ja dat is gewoon de "boa" maken volgens mij.Ik heb nog een voorbeeld liggen. Dus wie het wil hebben , mail me maar. Alleen heb ik het nogal druk, dus misschien duurt het even voor je antwoord krijgt.

Gesloten