wie kan me helpen met deze hanger?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
martinevd
Bead Reader
wie kan me helpen met deze hanger?

Bericht door martinevd » ma 25 apr 2005 12:42

Ik ben begonnen met een hanger te maken in ruitvorm. Nu is alles goed gelukt tot ik de twee ruitjes dubbel moest vouwen en aan elkaar vast moet beginnen rijgen (ik ben aan de hanger 'carreau' bezig van op de site http://www.perlesdelys.be.tf/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik snap alleen niet hoe je die twee mooi aan elkaar vast krijgt zonder dat je de draadjes ziet... (geraak niet wijs uit die beschrijving)
Kan er iemand mij een duidelijkere uitleg geven dan op die site want ik snap niet goed hoe je die twee aan elkaar vast krijgt (vanaf het dubbel vouwen)

Bedankt in ieder geval :D

nightwish
Bead Believer

Bericht door nightwish » ma 25 apr 2005 13:08

Hey,

Eerst en vooral welkom op dit forum.
Nou, wat de hanger betreft:
Als je het hebt dubbelgevouwen, krijg je normaal langs de buitenzijde 2 rijen parels, nu moet je zorgen dat je 2 draden door 2 samenhorende parels gaan (dus 1 draad door een parel van het bovenste vierkant en de andere draad door de parel er onder, van het onderste vierkant), er wel opletten dat de draden dezelfde richting op gaan.
Nu rijg je met beide draden in tegengestelde richting door een nieuwe facetkraal (de draad die net boven zat, zit nu dus onderaan en omgekeerd), de draad die nu bovenaan zit rijg je door de volgende bovenste parel, en de onderste draad door de onderste parel, dan rijg je weer een nieuwe facetkraal aan zoals de vorige.
Dit blijf je herhalen totdat je helemaal rond bent.

Ik denk dat het zo zou moeten lukken (heb het zelf nog niet gemaakt).
Als het toch nog niet lukt, geef je maar een gil, dan teken ik het wel eens uit.

Groetjes,
nightwish

martinevd
Bead Reader

Bericht door martinevd » ma 25 apr 2005 13:52

Thanks voor de verwelkoming :D en voor je uitleg!!!

Ohjee, ik ben nogal een prutser nu hoor :o
bedoel je dan dat de draden elkaar niet kruisen als je begint en dat ze beiden naar de buitenkant wijzen?

Moeilijk mens hé... maar misschien lukt het me beter als ik mijn werk voor me heb...

Martine

Tisniwa
Bead Believer

Bericht door Tisniwa » ma 25 apr 2005 14:18

bedankt nightwish :D

dat was namelijk precies wat ik ook niet snapte (en volgens mij ben ik de persoon die deze link ergens vermeld heeft :oops: ). hoop dat het zo wel gaat lukken

martinevd
Bead Reader

Bericht door martinevd » ma 25 apr 2005 16:48

Tisniwa schreef:bedankt nightwish :D

dat was namelijk precies wat ik ook niet snapte (en volgens mij ben ik de persoon die deze link ergens vermeld heeft :oops: ). hoop dat het zo wel gaat lukken
Ik was blijkbaar niet alleen :D
Hoop ook dat het me lukt, maar ben nog niet voor 100% zeker...

martinevd
Bead Reader

Bericht door martinevd » ma 25 apr 2005 22:16

goh, tot nu zitten prullen.. alles uitgedaan en opnieuw geregen.
maar het sluiten lukt me dus niet zonder dat er draadjes zichtbaar zijn :(
Ik snap er niets van...

Groetjes
Martine

Gesloten