Help!!

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Jacq
Bead Reader
Help!!

Bericht door Jacq » wo 09 mar 2005 13:21

Hoi Hoi,

Sinds kort ben ik bezig met kralen, kettingen en armbanden. Alleen lukt het me niet om een armband te maken :cry: Er is mij al verteld dat ik knijpkraaltjes kan gebruiken om de armband te sluiten maar dat lukt niet. Ik had ook al gedacht om een knoopje te maken in de nylondraad maar dat gaat ook niet want dan zie je het knoopje zitten ipv een mooie armband.

Nou vroeg ik mij af of iemand mij tips kon geven over het vast maken van een armband?? Ik wil graag naast mijn kettingen ook armbanden maken. Wat doe ik verkeerd???

Doeggie :byebye

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 09 mar 2005 13:50

Meestal als ik voor mezelf een armband maak doe ik dat met elastische nylondraad. Knoopje erin met een druppeltje lijm. Tussen de kralen is het knoopje meestal niet meer te zien en dat elastische is een stuk makkelijker om, om te doen. Om knijpkraaltjes te gebruiken kun je het beste gecoat metaaldraad gebruiken, want met nylon heb je snel de kans dat het draad kapot gaat. Om knoopjes weg te werken kun je het beste een kalotje gebruiken, dat is een soort rond kapje wat je om de knoop kan doen. Voor meer vragen horen we het wel!
Veel liefs,
Marlies

Jacq
Bead Reader

Bericht door Jacq » wo 09 mar 2005 14:06

Dank je wel voor je tips! :o Maar nou vraag ik me nog ??n ding af, als je een knoopje maakt in je nylondraad met een kalotje krijg je dan niet dat er een ruimte is zeg maar in de armband? Dus dat de kralen niet strak tegen elkaar aanzitten?

Klinkt misschien heel dom :oops: maar het lijkt me dat je dat dan niet echt strak krijgt.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 09 mar 2005 14:41

Als je het knoopje maakt krijg je een soort lusje, steek een naald in het lusje en schuif het knoopje dan tegen het kalotje aan, dan krijg je het wel strak. Ik hoop dat het duidelijk is.

Jacq
Bead Reader

Bericht door Jacq » wo 09 mar 2005 15:28

Thanx voor de tip ik ga het zo eens proberen misschien dat het dan wel lukt!

Doeggie :byebye

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 10 mar 2005 13:18

Ja Zoals Hennie beschreef!
Succes ermee!!
Veel liefs,
Marlies

Gesloten