Weefraam

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Mandy
Bead Believer
Contacteer:
Weefraam

Bericht door Mandy » zo 06 feb 2005 16:44

Ik kreeg vandaag een vraagje per e-mail over het opspannen van het weefraam. Dat kan idd nogal lastig zijn, afhankelijk van welk weefraam je hebt. Ik heb er 1 gehad uit de winkel...een zwart metalen ding, met twee opspan roetjes en twee veren om de draden tussen te spannen. Zag er leuk uit...Mispoes! :roll:

Bij zo'n weefraam kreeg ik de spandraden niet strak omdat het weefraam mee boog en scheef trok. Bovendien floepten de opspan roetjes er keer op keer uit. Vanalles aan geprobeerd te doen, maar het bleef een crime. :evil:

Toen heeft mijn man dit voor me gemaakt...heel simpel en recht toe recht aan! En het werkt als een tierelier! Mochten jullie hem willen namaken...be my guest!!! :)

Gewoon een lange basisplank met twee dwarsplanken eropgeschroefd en gelijmd met daarop heel dicht bij elkaar fijne spijkertjes getimmerd. En voila. Hier komen nog wat foto's:

Hier span je de draden dus op...je laat je draad elke keer terugkomen tot om de schroef en voert hem dan weer omhoog tussen de spijkertjes.

Hiertussen dus...je kunt bij bredere kralen ertussen dus ook meer ruimte open laten.

Hier nog een keer de weefraam in zijn geheel. Zorg ervoor dat hij lang genoeg is zodat je ook nog ruim draad over hebt om de spandraden af te werken in de sluiting.

Het is geen elegant weefraam, maar super dat 'ie weeft!!!!

Timmer-ze en weef-ze....
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

mayootje
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door mayootje » zo 06 feb 2005 17:45

Super idee zeg! Handig zo'n creatieve man!
Ik ga morgen gelijk ffies mijn paps lief aankijken of hij er voor mij ook niet zo 1 wilt timmeren! :wink:

Karin

Bericht door Karin » zo 06 feb 2005 22:40

Beste Mandy,

Super handig zo'n weefraam, ik heb inderdaad ook zo'n metale weefraam gekocht. Maar de draden kun je echt niet goed spannen. Ga van de week ook zo'n weefraam laten maken. Dan kan ik tenminste aan de slag, want ik heb kralen genoeg.

Ga zo door met de armbanden maken want ze zijn prachtig.

Groetjes Karin

Zilabel
Bead Believer

Bericht door Zilabel » zo 06 feb 2005 22:45

Helaas, na het zien van jouw creaties zo'n zwart geval gekost. Gisteren voor het eerst een opzetje gemaakt en mijn gedachten waren al gelijk. Hoe kan iemand hier een ketting op maken, dit is toch veel korter!!!!

Gelukkig heb ik een handige man (maakt o.a. de display, kralenbakken, kraamaankleding, etc.) dus ik heb de foto's al gekopieerd en zal hem binnenkort eens vragen dit in elkaar te zetten.

Bedankt. :applaus:

Mandy
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mandy » zo 06 feb 2005 22:54

Wat helemaal handig is...is een weefraam dat je overeind kunt kantelen...die bestaan!!! MAAR zijn erg duur. :(

Mijn man is er zo ??n aan het maken voor me...een superding wordt dat.

Als hij klaar is, dan zal ik we een fotootje plaatsen. Het kan wel ff duren, want de babykamer gaat voor.

Groetjes en weef-ze allemaal, Mandy
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » zo 06 feb 2005 23:26

WOW!!!! Thanks for het idee!!!!!!!! :idea:
Greetz Nessy

Heez
Bead Designer

Bericht door Heez » ma 07 feb 2005 06:19

ik wil ook al een hele tijd een weefraam. Misschien dat mijn vriend me wel wilt helpen in de krokusvakantie :wink:. Ik heb ooit eens zelf een weefraam gemaakt van karton, maar dat werkt toxh niet zo heel prettig

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » ma 07 feb 2005 14:54

Ik heb wel zo'n metalen weefraam en het bevalt mij uitstekend. Je kunt toch aanspannen met zo'n vleugelmoer? Verder vind ik het een voordeel dat je door kunt rollen. Je kunt eindeloos door weven, zelfs wel een riem of zo. Onbeperkte lengte.....

Lieve groet van Fairy

Christel
Bead Fan

Bericht door Christel » di 08 feb 2005 13:06

HANDIG!!!
Groetjes Christel

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » di 29 mar 2005 17:21

tof! lijkt me ook leuk om zoveel positieve commentaar te krijgen!

Addicted Patty
Bead Dreamer

Bericht door Addicted Patty » wo 30 mar 2005 19:52

Haha ik ga denk ik maar ff slijmen bij mijn grote broer :lol: Het maakt niet uit hoe het eruit ziet... zolang je er maar makkelijk mooie creaties mee kan maken :wink:
Haha is dan wel een stuk steviger dan mijn kartonnetjes :D
Be creative!

Chantal
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Chantal » do 31 mar 2005 11:01

Ik heb er zelf eentje gekocht bij Pipoos een tijdje geleden.
Denk dat ie iets van 7 euro kostte. Daar kan je hem
toch niet helemaal zelf voor gaan maken ;)
Groetjes,
Chantal

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » vr 01 apr 2005 15:06

Fairy schreef:Ik heb wel zo'n metalen weefraam en het bevalt mij uitstekend. Je kunt toch aanspannen met zo'n vleugelmoer? Verder vind ik het een voordeel dat je door kunt rollen. Je kunt eindeloos door weven, zelfs wel een riem of zo. Onbeperkte lengte.....
Ja dat vind ik dus ook!! alleen hij buigt soms wel mee, dat is wel irritant opzich, maar verder issie toppie!! Enne hij neemt lekker weinig plaats in beslag :D :D :D :D

mary
Bead Anonymous

kralenweefraam

Bericht door mary » za 03 dec 2005 12:47

hey gitta
amaai ben tevreden met de foto's dit kan ik zeker maken maar waar ik wel een klein probleempje mee heb
ik heb al eens een armbandje gemaakt maar op het einde moet je dan die draad erin naaien of ???? daar was het ff moeilijk
zeker alvast bedankt voor je aandacht
groetjes mary :perfect:
graag zou ik meer uileg willen weten hoe ik een kralenweefraam zelf kan maken
goede raad is welkom ook foto's
alvast bedankt
groetjes mary

mary
Bead Anonymous

kralenweefraam

Bericht door mary » za 03 dec 2005 12:57

Fairy schreef:Ik heb wel zo'n metalen weefraam en het bevalt mij uitstekend. Je kunt toch aanspannen met zo'n vleugelmoer? Verder vind ik het een voordeel dat je door kunt rollen. Je kunt eindeloos door weven, zelfs wel een riem of zo. Onbeperkte lengte.....
hallo mag ik u vragen hoe zie dat eruit lijkt me ook handig en zeker als je kan verlengen heb je foto's
groetjes mary :lol:
graag zou ik meer uileg willen weten hoe ik een kralenweefraam zelf kan maken
goede raad is welkom ook foto's
alvast bedankt
groetjes mary

Gesloten