Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
Natasja
- Bead Anonymous
netting ketting
Bericht
door Natasja » zo 31 aug 2003 21:55
Hallo,
Wie kan mij helpen. Ben begonnen aan een netting ketting maken maar volgens mij gebruik ik het verkeerde draad! Want het blijft maar draaien. Welk draad kan ik het beste gebruiken en kent iemand ook een ander patroon? Iets wat in een punt loopt.

Alvast bedankt
Groetjes Natasja
-
patriciaT
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door patriciaT » ma 01 sep 2003 07:22
je kan het beste c-lon of nymo garen gebruiken!
groetjes patries.
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » za 13 sep 2003 22:18
Hier komt het beloofde voorbeeld. De laatste van: victorian lace.
En gebruik inderdaad nymo of C-lon garen dan springt het niet, dat is heel geschikt garen voor patronen van kettingen die soepel moeten vallen.
http://www.homestead.com/eaglespirituk/ ... rials.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Stéphanie
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Stéphanie » zo 14 sep 2003 09:53
Ik ben nu een keer begonnen met G?termann garen, dat bevalt me best goed. Ik heb niet het gevoel dat het gaat breken. Alleen werken met een naald vind ik een beetje vervelend, want bijvoorbeeld die speciale kralennaalden die eigenlijk ??n groot gat zijn gaan bij mij altijd stuk. Nu heb ik een gewone naald maar die past niet door de allerkleinste kraaltjes. Nu ga ik eens zo'n mooie netting ketting maken, want dat lukte nooit met nylon

.
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » zo 14 sep 2003 10:13
Je hebt ook speciale kralennaalden die niet 1 groot gat hebben (daar rijg ik ook niet mee) maar naalden die geen verdikking bij het oogje hebben waardoor je een paar keer door de kleinste kraaltjes kan steken, zorg ook voor mooie kleine kraaltjes die gelijk zijn, dan ziet je patroon er ook mooier uit. En ik blijf erbij : nymo en C-lon is toch het beste garen voor zoiets ( vind ik).
-
Natasja
- Bead Anonymous
Bericht
door Natasja » zo 14 sep 2003 21:18
Hoi Hennie
Bedankt voor de mooie patronen, ik ga het zeker proberen weet nu ook gelijk wat voor een naald ik moet gebruiken.
Groetjes Natasja

-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » zo 14 sep 2003 21:28
De naalden die ik gebruik kun je kopen bij door "t oog van de kraal in Utrecht ( een setje van 5 naalden).