Bol met facetkralen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:
Bol met facetkralen

Bericht door katskralen » za 22 feb 2003 19:07

Hey,

E?n van mijn collega's heeft een ketting met daaraan als hanger een bol die gemaakt is van facetkralen. Ik heb al zitten proberen, maar het lukt me niet om dat na te maken.
Heeft iemand een idee hoe je dat kan doen (als de vraag al duidelijk is), dan zou ik daar zeer tevreden mee zijn.
Als ik me niet vergis zijn er drie draden gebruikt, maar daar ben ik niet zeker van.
Groetjes, Katrien

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 22 feb 2003 19:39

Hai Katrien, ik weet niet of ik het goed begrepen heb maar misschien is dit een idee: rijg door een grote kraal, rijg dan wat facetkralen,rijg dan weer door de grote kraal, een soort ring maken,niet terugsteken,weer hetzelfde aantal facetkralen, weer door de grote kraal dit steeds herhalen tot de grote kraal helemaal bedekt is, dit is maar met 1 draad dus ik weet niet of ik het goed begrepen heb.
Succes Hennie

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 22 feb 2003 20:51

Gebruik seconden lijm om de glas kralen aan elkaar te lijmen en dan een draadje door de middelste ;) Okay dit is vast niet wat je wilde horen :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 23 feb 2003 19:19

Ik heb daar wel een patroontje van (ergens... maar waar?), je vindt dat vaak in zo'n doosje voor kinderen, waarmee je sleutelhangers kan maken. Daar heb ik 't in elk geval uit :wink: . Die doosjes kosten 1 of 2 euro en vind je bij speelgoedwinkels :) .

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » do 06 mar 2003 13:25

Hi Katrien,
ik was een beetje aan het surfen & kwam volgens mij een patroontje tegen waar jij wat wel mee kan.

http://www.perlentraum.de/perlenhobby/a ... kugel4.htm
&
http://www.perlentraum.de/perlenhobby/a ... kugel3.htm

Hopelijk kan je er wat mee.
knuffel Marieke

Gesloten