Oud horloge.....

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
koekie
Bead Discoverer
Oud horloge.....

Bericht door koekie » ma 29 nov 2004 13:41

Hai, ik zie horloge`s op de site die aan beide kanten een ringetje hebben waar je dan elastiek of ander matriaal aan bevestigt. Nu heb ik een oud horloge met gewoon 2 pennetjes aan de zijkanten, waar een horloge bandje aan kan, maar nu weet ik niet hoe daar een bandje aan te maken met kralen en hoe dat te bevestigen aan de pennetjes.....

Misschien heeft iemand van jullie een idee???? :lol: :lol:

Ik heb al wel via de zoekmachine gezocht maar niets gevonden op het gebied van pennetjes.....

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel!!!! :roll:

Hoor graag van jullie....Groetjes Conny :oops: :oops:

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 29 nov 2004 15:49

Hoi,

Misschien kan je an die pennetjes ringetjes vastmaken? en daar draad door of jasseron en dan bedelen?

Maar gaat misschien wel schuiven omdat het breed is..
misschien heeft iemand naders een tip ;-)

Groetjes!

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 29 nov 2004 16:33

Elastiek eraan vast knopen?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Evelien
Bead Interested

Bericht door Evelien » di 30 nov 2004 12:04

Ik heb ook een keer kralen aan zo'n horloge gemaakt. Ik heb de draad door de pennetjes gehaald zodat hij dubbel zit. Aan de onderkant (wat dus aan de binnenkant van de pols zit) heb ik het vastgemaakt met knijpkralen. Dat was met elastisch draad. Als je met ander draad werkt kan je ze met knopen of een knijpkraaltje aan het slotje vastmaken.
Op die manier zie je het minste van de afwerking.
Ik vond het resultaat wel wat minder mooi dan de horloges waar zo'n speciaal haakje aan zit. Maar aan de andere kant kan je er wel veel meer draden aan vast maken en dus een heel breed horlogebandje maken als je wil...
Succes ermee!

koekie
Bead Discoverer

Bericht door koekie » di 30 nov 2004 12:08

[quote="Evelien"]Ik heb ook een keer kralen aan zo'n horloge gemaakt. Ik heb de draad door de pennetjes gehaald zodat hij dubbel zit. Aan de onderkant (wat dus aan de binnenkant van de pols zit) heb ik het vastgemaakt met knijpkralen. Dat was met elastisch draad. Als je met ander draad werkt kan je ze met knopen of een knijpkraaltje aan het slotje vastmaken.
Op die manier zie je het minste van de afwerking.
Ik vond het resultaat wel wat minder mooi dan de horloges waar zo'n speciaal haakje aan zit. Maar aan de andere kant kan je er wel veel meer draden aan vast maken en dus een heel breed horlogebandje maken als je wil...
Succes ermee
[/quote=koekie]Hai Evelien, dat ik daar nou niet zelf op gekomen ben.... :oops:
Dank je wel, ga het zeker proberen.
Groetjes Conny :wink: :wink:

Evelien
Bead Interested

Bericht door Evelien » di 30 nov 2004 12:16

Hoi Conny!
Ja, snap je het zo? Ik vind het soms lastig om het duidelijk uit te leggen... :?

koekie
Bead Discoverer

Bericht door koekie » di 30 nov 2004 12:35

Evelien schreef:Hoi Conny!
Ja, snap je het zo? Ik vind het soms lastig om het duidelijk uit te leggen... :?
Ik snap het zo en ga het zeker proberen.
Kom ik er niet uit dan weet ik je te vinden... :lol: :lol:
Groetjes Conny

Gesloten